CEG

 

A CEG traslada ao delegado do Goberno en Galicia que "a industria debe ser un proxecto de país e para iso debemos mellorar as condicións para a súa implantación e desenvolvemento"

La CEG traslada al delegado del Gobierno en Galicia que “la industria debe ser un proyecto de país y para ello debemos mejorar las condiciones para su implantación y desarrollo”

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) reuniuse co delegado do Goberno de España en Galicia, Pedro Branco, e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, para trasladarlle os grandes e novos retos para 2025 e o firme compromiso do tecido empresarial galego en prol de seguir traballando polo crecemento e a competitividade da economía de Galicia, "desde a colaboración e o diálogo constante entre empresas e administracións como premisa base".

Juan Manuel Vieites subliñou que "a competitividade dun territorio está vinculada á creación dunha contorna favorecedor da actividade empresarial". 

O presidente da CEG sinalou que seguen sendo necesarias actuacións nos diferentes ámbitos que determinan a produtividade, como "fomentar o investimento nos activos de carácter duradeiro que se utilizan nos procesos produtivos reducindo a presión fiscal empresarial e sobre o aforro; e contar con infraestruturas que faciliten a conectividad entre os axentes produtivos, reducindo custos ás empresas, facilitando o acceso a novos mercados e xerando economías de escala para mellorar a produtividade e a competitividade". 

Neste sentido, explica que "a innovación é un factor crave para o incremento da produtividade, o crecemento e a internacionalización das empresas. Galicia atópase por baixo da media nacional no cómputo de empresas innovadoras, un 23,6% das empresas galegas son innovadoras", polo que se expoñen unhas propostas co fin promover unha contorna onde as empresas, administracións, centros de investigación e institucións educativas colaboren para acelerar a innovación empresarial.

Por iso fala da dixitalización das empresas como unha das claves da modernización e transformación do sistema produtivo e unha das pancas de competitividade. "Contar coa participación das empresas na identificación das carencias tecnolóxicas e de infraestruturas ás que se enfrontan nos seus procesos de dixitalización, para deseñar accións que permitan ao tecido empresarial, especialmente ás pemes, adaptarse ao cambio tecnolóxico e aos novos modelos de negocio, formas de traballo e canles de distribución vinculados á dixitalización da sociedade, resulta imprescindible".

Así tamén, destaca a promoción do aumento do nivel de formación do capital humano, mediante a planificación das cualificaciones profesionais, en consonancia coas necesidades do mercado de traballo e actuar sobre a capacidade de innovar, a través de medidas que incrementen os proxectos de I+D+i empresariais.

En relación coa oferta e demanda de emprego, advirte que "temos un problema perentorio de falta de persoas para cubrir os postos de traballo: este é un factor que limita a nosa actividade e lastra o desenvolvemento económico. Temos que conseguir incorporar máis persoas ao mercado de traballo, tanto as deica que están por diferentes motivos fóra, parcial ou totalmente, como incorporando persoas doutros países de maneira áxil e ordenada. Esta é unha materia pendente na que o Estado debería actuar".

Así tamén engade que "debemos alixeirar o custo para a empresa da contratación por conta allea e flexibilizar as condicións. A redución da xornada e o aumento dos salarios e dos gastos asociados (seguridade social, desemprego, etc.) xunto coa rixidez do modelo contractual, está a levarnos a un canellón sen saída: non podemos aplicar a mesma fórmula para todos os sectores. Son necesarias medidas adaptadas a cada realidade. Pola contra, o sistema non será sustentable e moitas empresas non serán viables. É clave abordar e acordar estas cuestións no Diálogo Social e deixar a empresarios e traballadores que acorden nos diferentes ámbitos de negociación colectiva as mellores condicións posibles para ambas as partes".  

En canto á contorna empresarial fala de revisar a normativa, tanto fiscal como a que regula fusións e adquisicións, "para que non penalice o aumento de tamaño das empresas. Impulsar a internacionalización e facilitar o acceso a plans de financiamento alternativos ao crédito bancario, derivará en empresas de maior tamaño, con máis capacidade financeira, máis potencial para xerar economías de escala e, en definitiva, máis produtivas". 

Do mesmo xeito, lembra como básico "fomentar un clima favorable á actividade empresarial, a través dun marco regulatorio e institucional estable e confiable que atraia os investimentos necesarios para incrementar os niveis de innovación, produtividade e competitividade". 

Entre outros temas, tocaron a xestión do litoral. O presidente da CEG apunta que "requírese axilidade na transferencia dos medios que fagan posible a efectividade das competencias que agora asume Galicia; así como manter un diálogo construtivo entre as administracións competentes, que permita desenvolver a regulación e coordinar a xestión e tramitación das accións sobre o territorio; e, por último, establecer unha mesa de análise e negociación cos sectores e administracións afectadas, especialmente ante calquera iniciativa ou reforma lexislativa ou regulamentaria, como a do regulamento da Lei de Costas".

Por outra banda, desde a CEG fíxose fincapé en que "o impulso á industria debe ser un proxecto de país no que se impliquen todos os axentes sociais e por iso necesita comunicación, diálogo, participación e consenso. A falta destes elementos, tal e como estamos a vivir, leva ao bloqueo, a paralización e a perda de oportunidades".

É preciso impedir atrasos nos proxectos de investimento das empresas e facer fronte ao alto risco de deslocalización naquelas actividades nas que se esixen trámites que se desenvolven de forma moi prolongada no tempo. En relación coa seguridade, subliña a importancia de que o marco regulatorio no que se asente a tramitación de novos proxectos "sexa o suficientemente robusto para non admitir fisuras que conduzan a situacións de parálises que condenan a un sector clave".

A este respecto, advirte que "a incerteza á que se enfronta o sector eólico en Galicia xera desconfianza e provoca que as investimentos se estean desviando cara a outras rexións que desbancaron á nosa comunidade da súa posición de líder. Este feito pon en perigo o desenvolvemento doutros proxectos crave para a xeración de emprego e riqueza, dana a toda a cadea industrial e pon en risco a transición enerxética e a descarbonización".

En canto a infraestruturas, insistiu en que "é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías para contribuír á cohesión territorial do noroeste co resto de España e coa UE; situarnos como un territorio competitivo, capaz de atraer investimento e talento; configurar ao noroeste como nodo de conexión intercontinental; e combater o despoboamento". 

En relación co transporte ferroviario de viaxeiros, fala de pechar definitivamente a conexión das principais cidades de Galicia coa meseta por Alta Velocidade e conseguir por fin a conexión en tempos razoables. 

Conseguir que España aposte pola conexión férrea con Portugal desde Galicia é outro dos obxectivos primordiais a alcanzar "e nisto necesitamos o compromiso do Goberno de España", puntualiza.

Ademais, di que é preciso apostar polo mantemento das conexións viarias coa meseta, que condicionan a nosa actividade económica de modo crítico: "É necesario contar con mantementos programados que garantan vías de comunicación á altura".

Finalmente tamén se referiu á necesidade de arbitrar as medidas necesarias para a transferencia da AP-9 a Galicia e sobre todo para avanzar cara á gratuidade dunha infraestrutura máis que amortizada e sen alternativas competitivas para o transporte na maioría do seu percorrido.

En canto a enerxía eléctrica, "Galicia ocupa o segundo posto entre as comunidades autónomas en xeración de enerxía eléctrica a partir de fontes renovables e a sexta en potencia renovable instalada, por tanto, debemos reducir a dependencia enerxética de terceiros e garantir a subministración a prezos competitivos. 

A normativa debe velar pola fixación de procedementos claros e garantistas co territorio, que eviten a judicialización sistemática de proxectos e fomenten o desenvolvemento das diferentes actividades económicas. O bloqueo derivado de interpretacións e modificacións de criterio vulnera a seguridade dos investimentos e lastra a competitividade", insistiu. 

Fondos europeos

O Marco Financeiro Plurianual (MFP) actual (2021-2027) finalizará pronto. Previsiblemente a nova proposta, que rexerá o período 2028-2034, será presentado pola Comisión Europea no último trimestre de leste mesmo ano 2025. 

Desde a CEG propoñen participar activamente na elaboración deste plan "e deseñar e establecer mecanismos que eviten a potencial perda de competencias das rexións que este novo mecanismo traería consigo e que distanciaría aínda máis a realidade socioeconómica e as necesidades dos territorios das actuacións e proxectos que leven".

En todo caso, é necesario acelerar a implementación dos fondos extraordinarios arbitrados pola UE para a transformación do tecido industrial (Next Generation?) "e que non estamos a executar adecuadamente. Os recursos non están a chegar aos proxectos que deben ser o motor da industrialización, por diferentes motivos. Non podemos permitirnos renunciar a eses recursos e á oportunidade de transformar o noso modelo produtivo. Estes recursos non volverán".

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.