CEG

 

A CEG afirma que "a colaboración entre administracións e tecido produtivo é fundamental para conformar un ecosistema incentivador de investimentos que impulsen o crecemento económico de Galicia"

A CEG afirma que "a colaboración entre administracións e tecido produtivo é fundamental para conformar un ecosistema incentivador de investimentos que impulsen o crecemento económico de Galicia"

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) traslada ao presidente do Parlamento de Galicia, Miguel Ángel Santalices, as prioridades empresariais para o exercicio que inicia.

O presidente da CEG, Juan Manuel Vieites, insistiu en que "necesitamos institucións comprometidas con Galicia e esixentes en España e Europa na defensa dos nosos intereses, particularmente nos que nos afectan de modo particular, como os do sector agrícola ou do sector mar industria, incluída a pesca, o desenvolvemento das infraestruturas de transporte, a enerxía e o desenvolvemento industrial de Galicia".

Tamén incidiu en que "as empresas deben asumir un rol activo nos procesos de análises e toma de decisións que afectan á nosa actividade. A colaboración co tecido produtivo será fundamental para a formación dun ecosistema incentivador de investimentos que impulsen o crecemento económico da nosa comunidade".

Para o empresariado resulta fundamental "fomentar o investimento nos activos de carácter duradeiro que se utilizan nos procesos produtivos reducindo a presión fiscal empresarial e sobre o aforro. Especialmente importante, ademais, é contar con infraestruturas que faciliten a conectividad entre os axentes produtivos, reducindo custos ás empresas, facilitando o acceso a novos mercados e xerando economías de escala para mellorar a produtividade e a competitividade". 

Así como promover o aumento do nivel de formación do capital humano mediante a planificación das cualificaciones profesionais en consonancia coas necesidades do mercado de traballo, no marco da cooperación entre empresas, representación de persoas traballadoras e centros formativos.

Do mesmo xeito, inciden en revisar a normativa, tanto fiscal como a que regula fusións e adquisicións, para que non penalice o aumento de tamaño das empresas, impulsar a internacionalización e facilitar o acceso a plans de financiamento alternativos ao crédito bancario, derivará en empresas de maior tamaño, con máis capacidade financeira, máis potencial para xerar economías de escala e, en definitiva, máis produtivas. 

Por último, falan de fomentar un clima favorable á actividade empresarial a través dun marco regulatorio e institucional estable e confiable que atraia os investimentos necesarios para incrementar os niveis de innovación, produtividade e competitividade. 

Vieites subliña que "Galicia, do mesmo xeito que o conxunto de Europa, enfróntase ao desafío de facer do sector industrial a pedra angular dun crecemento que ha de ser necesariamente sustentable. É preciso seguir traballando pola simplificación da tramitación para a concesión de licenzas e permisos a instalacións e actividades, así como impedir atrasos nos proxectos de investimento das empresas e facer fronte ao alto risco de deslocalización naquelas actividades nas que se esixen trámites que se desenvolven de forma moi prolongada no tempo". 

Sinala, á súa vez, a dotación de chan industrial suficiente a un prezo e calidades en parámetros idóneos, cunha tramitación áxil e as políticas fiscais atractivas, facilidades no acceso ao financiamento e mecanismos de axuda que funcionen de maneira áxil e eficiente, como imprescindibles, sempre "escoitando ao sector empresarial para coñecer a súa realidade e sacar o máximo rendemento aos fondos dispoñibles".

Actualmente, cunha tramitación ambiental rigorosa, tal e como debe seguir sendo, Galicia conta con ao redor de 60 proxectos de parques eólicos paralizados. "Esta incerteza xera desconfianza e provoca que as investimentos se estean desviando cara a outras rexións que desbancaron á nosa comunidade da súa posición de líder. Este feito non só supón prexuízos que poden ser irreparables para unha actividade concreta, senón que pon en perigo o desenvolvemento doutros proxectos crave para a xeración de emprego e riqueza, dana a toda a cadea industrial do metal e a industria galega en xeral, e pon en risco a transición enerxética e a descarbonización".

Sobre fiscalidade de novo advirten que afecta directamente á competitividade, tamaño e supervivencia das empresas e debería facilitar a súa continuidade mediante medidas que non afecten á súa liquidez.

Por iso, lembran a súa solicitude de supresión do Imposto sobre o Patrimonio, o imposto na súa configuración actual desincentiva o investimento en empresas produtivas e pode chegar a esixir ao contribuínte máis do que o propio patrimonio é capaz de xerar e a supresión do Imposto sobre Sucesións e Doazóns, entre outras medidas.

En canto a infraestruturas detallan: "necesitamos unha aposta firme pola cohesión e vertebración territorial do noroeste da Península Ibérica (ferrocarril, hidroducto, etc.) nunha situación de partida desfavorable respecto doutros territorios da Unión Europea que penaliza a competitividade das nosas empresas no mercado único europeo e no mercado mundial; e é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías para contribuír á cohesión territorial do noroeste co resto de España e coa UE; concluír a rede de Alta Velocidade; pechar definitivamente a conexión das principais cidades de Galicia coa meseta por Alta Velocidade e conseguir por fin a conexión na contorna das 3 horas; conseguir que España aposte pola conexión férrea con Portugal desde Galicia, conseguindo a vertebración por alta velocidade do eixo Galicia - Porto; e obter custos de transporte competitivos: "Para iso é imprescindible arbitrar as medidas necesarias para conseguir este obxectivo na Autoestrada do Atlántico (AP- 9), e concretamente a transferencia da #dicir AP-9 a Galicia, transferencia avalada unanimemente polo Parlamento de Galicia, pero que non foi aceptada polo Goberno central".

Con respecto ao impulso á contratación pública, inciden en que "é necesario adoptar as medidas oportunas para o establecemento dun sistema que permita considerar as variacións que poidan pór en risco a execución de calquera contrato público -con independencia da súa natureza ou da administración responsable do mesmo-; que teña en conta o prezo de todos os factores que inflúen na configuración dos custos, incluídos os salariais; e que non deixe fose insumos tan importantes como a enerxía ou os combustibles". 

Así pois, solicitan eliminar a imposibilidade de realizar unha revisión de prezos ou polo menos permitir a revisión dos mesmos ante o acaecimiento de cambios normativos, acordos de negociación colectiva ou circunstancias que non puidesen preverse no momento da licitación que impliquen incrementos de custos laborais.

É clave que as administracións públicas axusten os seus prazos de pago á normativa vixente, evitando atrasos e prácticas que dilaten o inicio do prazo de pago. O incumprimento das obrigacións en tempo xera problemas ás empresas: de feito, unha de cada catro crebas empresariais, débese ao atraso nos pagos.

Sobre fondos europeos trasladan o descentralizar a xestión dos fondos para que as autoridades locais e rexionais teñan máis flexibilidade para adaptalos ás necesidades específicas de cada área.

Prever mecanismos que permitan financiar e dar continuidade, máis aló do límite temporal de ano 2026, a aquelas actuacións financiadas con fondos vinculados ao PRTR que permitan o desenvolvemento socioeconómico de Galicia e abreviar os tempos de resolución das distintas convocatorias vinculadas aos fondos e adecuar a capacidade administrativa. 

Finalmente, destacan o apoio á negociación colectiva como ferramenta fundamental e aposta e reforzo do Consello Galego de Relacións Laborais como peza crave do sistema de relacións laborais en Galicia e impulso do Acordo Interprofesional sobre Procedementos Extraxudiciais de Solución de Conflitos de Traballo (AGA).

Neste sentido, desde a Confederación de Empresarios de Galicia, instan á administración autonómica "a abordar o gravísimo problema que o absentismo laboral por Incapacidade Temporal por Continxencias Comúns (ITCC) e liderar este proceso, facilitando o diálogo e a colaboración entre todas as partes para atallar de maneira decidida o problema do absentismo laboral por ITCC na nosa comunidade".

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.