CEG

 

CEG, FADE e FELE trasladan ao secretario de Estado de Transportes e ao comisionado para o Corredor Atlántico a necesidade de axilizar o ritmo de execución dos investimentos para evitar penalizar a competitividade das empresas

CEG, FADE e FELE trasladan ao secretario de Estado de Transportes e ao comisionado para o Corredor Atlántico a necesidade de axilizar o ritmo de execución dos investimentos para evitar penalizar a competitividade das empresas

O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites, a presidenta da Federación Asturiana de Empresarios (FADE), María Calvo, e o presidente da Federación Leonesa de Empresarios (FELE), Juan María Vallejo,  reuníronse co secretario de Estado de Transportes e Mobilidade Sustentable, José Antonio Santano; e co comisionado para o Corredor Atlántico, José Antonio Sebastián.

Desde o empresariado galego, asturiano e leonés advírtese que o ritmo de execución das distintas obras e investimentos "non foron áxiles, acumulando atrasos moi importantes, que condicionan a nosa competitividade e prexudican ao tecido produtivo, pois de nada serve a súa incorporación ao orzamento se finalmente non se executan, como ocorreu durante moitos anos".

Tamén fala de definir fórmulas que axilicen todos os trámites que "están a frear investimentos importantes" e que cada vez requirirán maior axilidade para aproveitar en tempo e forma os fondos europeos durante os próximos anos.

CEG, FADE e FELE din que se necesita "unha aposta firme pola cohesión e vertebración territorial do noroeste da Península Ibérica (ferrocarril, hidroducto, etc.), nunha situación de partida desfavorable respecto doutros territorios da Unión Europea que penaliza a competitividade das nosas empresas no mercado único europeo e mundial".

Tamén engaden que "é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías para contribuír á cohesión territorial dos territorios do noroeste co resto de España e coa UE; situar ao noroeste como un territorio competitivo, capaz de atraer investimento e talento; e combater o despoboamento a través dunha rede de infraestruturas dignas".

Pola súa banda, o presidente da CEG, Juan Manuel Vieites, incide en que se debe incorporar de forma efectiva ao Corredor Atlántico ferroviario tanto a conexión por Vigo-Ourense-Monforte como a da Coruña-Lugo Monforte (esta última facendo as adaptacións necesarias na vía, entre outras a súa electrificación). 

"Necesitamos que as mercadorías saian do norte de Galicia (Ferrol, Coruña, Lugo) e desde o sur (Vigo, Ourense) cara a Monforte de Lemos a través dunha infraestrutura competitiva, fiable, sustentable e rendible".

Detalla que "a falta de fiabilidade do material rodante é un dos principais motivos das incidencias nos servizos na liña Ferrol ? Ribadeo. Para, entre outros aspectos, o futuro de Alcoa (o principal reclamo de Feve era o aluminio, cun tren diario)".

Con respecto á situación do plan director do Corredor Atlántico, presentado o pasado 16 de maio no Concello da Coruña e recentemente en Asturias, aínda se descoñece o texto do mesmo. 

Vieites chama ao Goberno "a contar cos empresarios e as súas organizacións, tanto para o deseño como para a implementación deste plan, como parte directamente afectada polas infraestruturas de transporte tanto en calidade de usuarios como de operadores". Así como a constituír unha mesa de seguimento que permita articular esta imprescindible cooperación público privada.

Así mesmo, explica que, a pesar de porse en marcha os trens AVRIL e incorporado o cambiador de anchos, "debe sinalarse que a vía de ancho internacional non chega á capital de Galicia, e que a alta velocidade non conecta as principais cidades de Galicia, debido aos importantes atrasos existentes na finalización da infraestrutura, como é o caso da renovación da vía Ourense? Monforte de Lemos -Lugo.  É imprescindible pechar definitivamente a conexión das principais cidades de Galicia coa meseta por Alta Velocidade e conseguir por fin a conexión en tempos razoables: é dicir, na contorna das 3 horas". 

Engade a axilización dos nodos de transporte fóra de Galicia que faciliten a conexión da Alta Velocidade a Galicia con outros territorios, como a Variante de Olmedo, que permite a conexión directa con País Vasco e Cataluña sen pasar por Madrid.

"Consideramos imprescindibles as variantes de Vos Peares, Canabal e Rubián para alcanzar tempos de viaxe competitivos desde a cidade de Lugo a Ourense e Madrid por alta velocidade. Houbo ampliacións nos proxectos e obras que apuntan a que a mellora da infraestrutura que conecta Lugo con Ourense non estará finalizada antes de 2026, o que suporía tres anos de atraso".

É precisa unha licitación inmediata do baipás de Betanzos, e que se estableza unha planificación concreta e completa das melloras ferroviarias na liña Ferrol - A Coruña (electrificación da vía, apartaderos e rectificado de curvas) co obxectivo de reducir o tempo de traxecto, pois na actualidade non é competitivo.

Chama a iniciar a análise das diferentes alternativas para implantar servizos de proximidade nas diferentes áreas metropolitanas de Galicia, coordinándose coa Xunta de Galicia. E no establecemento dun calendario de actuacións para a execución da conexión da terminal ferroviaria de Bouzas, esencial para o porto de Vigo. 

Lembra que Portugal mostrou o seu compromiso coa conexión de alta velocidade Vigo-O Porto-Lisboa, "necesitamos o compromiso do Goberno español no mesmo sentido que fixo Portugal, para que en Vigo e Porto estean a 60 minutos e Vigo e Lisboa a 120 minutos. No próximo Cume Ibérico que se celebrará en outubro debería confirmarse devandito compromiso".

Por outra banda, enumera que faltan determinadas infraestruturas como a conexión por autovía entre Lugo e Ourense, que son as únicas capitais de provincia de España contiguas que non están conectadas por autovía, ou as A-76 Ponferrada-Ourense e  A-72 Monforte- Chantada e a conexión entra ambas as e coa futura A-56. Así mesmo, pide a mellora das Autovías das Rías Baixas e do Noroeste e incidir na axilización da reconstrución do viaduto de Ou Castro. "A autovía A-6, principal arteria de conexión coa meseta, ten numerosos tramos co firme en moi mal estado, viadutos en reconstrución ou monitorizados e varias ladeiras de riscos". 

O presidente do empresariado galego reclamou "arbitrar as medidas necesarias para conseguir a transferencia e gratuidade de peaxes da AP-9, transferencia avalada unanimemente polo Parlamento de Galicia". 

A AP-9 vertebra o 60% da poboación de Galicia, por iso afirma que é imprescindible que sexa gratuíta. "Sustenta boa parte da economía e da mobilidade cotiá da comunidade. Vertebra a franxa atlántica, na que vive o 60% da poboación de Galicia. As súas peaxes, a día de hoxe, están entre os máis caros de España, provocando unha perda de competitividade para as nosas empresas".

Sobre a incorporación de novas peaxes alerta que "condicionaría aínda máis a competitividade do noso territorio, xa de seu, penalizado. Deberían terse en conta estas circunstancias antes de adoptar calquera medida". Vieites alude á situación periférica de Galicia, a dependencia das comunicacións por estrada e á falta de alternativas de moitas das autovías.

Tamén fala de apostar pola especialización e coordinación dos aeroportos galegos, facilitando unha conexión aérea en termos competitivos non só co resto de España senón para saír a Europa e ao resto do mundo. "É preciso traballar na conexión e intermodalidad dos aeroportos de Galicia e destes coas demais infraestruturas de transporte".

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.