CEG

 

A CEG advirte que "a transición cara á mobilidade sustentable é innegociable, pero debe ter en consideración a realidade das empresas sen comprometer a súa actividade"

XORNADA CEG & IBERDROLA. "Mobilidade sustentable: a electrificación do transporte".

XORNADA CEG & IBERDROLA. "Mobilidade sustentable: a electrificación do transporte".

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) organiza, en Santiago de Compostela, unha xornada, co patrocinio de Iberdrola, baixo o título "Mobilidade sustentable: A electrificación do transporte", onde se abordaron a descarbonización do transporte; as perspectivas de futuro no transporte por estrada e as claves para a mobilidade sustentable en áreas urbanas.

O delegado de Iberdrola en Galicia, Francisco Silva, explica que "a electrificación do transporte urbano en autobús é, a día de hoxe, unha realidade. Moitas cidades transportan xa aos seus viaxeiros en medios 100% eléctricos. E Galicia non queda atrás con Ourense como punto de partida cara unha mobilidade pública sustentable. Iberdrola aposta pola descarbonización do transporte público, para lograr cidades libres de emisións. O autobús eléctrico, ademais, consome enerxía renovable eólica, fotovoltaica e hidráulica, autóctona, de proximidade e crea emprego. Así, evítase a importación de combustibles fósiles e mellórase a autonomía enerxética e a seguridade da subministración. Ademais, está demostrado que de todas as tecnoloxías de mobilidade existentes, a 100% eléctrica é a única que permite  á vez a redución total de emisións locais e a máxima eficiencia enerxética a un menor custo".

Pola súa banda, o delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, agradeceu á Confederación de Empresarios de Galicia e a Iberdrola a organización deste debate ao redor da mobilidade sustentable e á electrificación do transporte. "Unha liña de acción que é imparable e na que están a participar activamente as administracións, as empresas e a sociedade no seu conxunto".

Neste sentido, Pedro Branco destacou os pasos que está a dar o Goberno para impulsar unha mobilidade sustentable, segura e conectada. Referiuse á oportunidade do PERTE do Vehículo Eléctrico aprobado polo Goberno que pon ao servizo de empresas e equipos de investigación 5.000 millóns en axudas públicas. 

Un PERTE que beneficia xa a empresas galegas. En proxectos que recibiron máis de 55 millóns de euros das primeiras convocatorias deste gran programa industrial. Igualmente, lembrou que o Executivo Central ha destinado máis de 110 millóns de euros en Galicia para transformar o modelo das cidades, "que as cidades sexan das persoas". 

Na súa intervención, o delegado puxo o foco nas empresas, "sodes protagonistas deste cambio, esenciais para o crecemento e o benestar do país, e tedes neste Goberno ao voso mellor aliado". 

"Porque a colaboración e sinerxía co sector é fundamental para mellorar, axilizar e converter a Galicia en referente da mobilidade sustentable", engadiu.

O presidente da CEG, Juan Manuel Vieites, comezou a súa intervención lembrando que a ciencia puxo en 1,5ºC o aumento da temperatura media global que non debemos superar. Algunhas previsións indican que en 2040 poderiamos alcanzar un punto de non retorno. "En Galicia temos un gran activo na boa calidade do aire en xeral, pero existen estudos que cifran en 30.000 as mortes anuais relacionadas coa contaminación atmosférica en España: é urxente pór en marcha as medidas para protexer a saúde e a vida das persoas". 

Segundo a Axencia Europea do Medio Ambiente (AEMA), o transporte é responsable de aproximadamente unha cuarta parte das emisións totais de gases de efecto invernadoiro na UE e delas, o 71,7% teñen a súa orixe no transporte por estrada. Por tanto e co horizonte de cero emisións netas en 2050-2060, a mobilidade sustentable é unha urxencia global e Galicia, non é a excepción. 

"A diferenza da nosa comunidade é a nosa posición xeográfica, as características da nosa organización territorial e o asentamento da poboación. Estes factores supoñen un desafío máis para o sector do transporte e xogan un papel determinante na planificación dun novo modelo de mobilidade", incidiu Vieites.

Do mesmo xeito, subliñou que "a descarbonización do transporte é imperativa e o impulso á electrificación do transporte emerxe como unha solución prometedora, pero as empresas necesitamos non ver comprometido o exercicio da nosa actividade. É preciso que nos fagan partícipes do deseño das medidas que rexerán o noso día a día. O establecemento de esixencias e prazos realistas e acordes á nosa realidade non será posible se non escoitan a nosa voz. A transición cara á mobilidade sustentable é innegociable, pero debe ter en consideración a realidade das empresas sen comprometer a súa actividade". 

Para a CEG "é inaprazable a adecuada dotación de infraestruturas que permita tanto o establecemento dunha rede suficiente de puntos de recarga, como acometer as iniciativas necesarias para mellorar a nosa conectividad e manter en condicións adecuadas as estradas, xa que a súa situación condiciona de modo importante a prestación dos servizos de transporte e repercute nos tempos e nos custos".

O empresariado galego traslada, á súa vez, a necesidade da actualización e axilización dos procedementos de tramitación dos proxectos empresariais vinculados á transición enerxética e a ordenación do marco xurídico no que levan a cabo para garantir a seguridade dos investimentos necesarios.

"Na nosa comunidade en xeral, e na Galicia rural en particular, queda moito por facer en canto a solucións de mobilidade que cubran necesidades dos seus habitantes e empresas e que sexan sustentables. Do mesmo xeito que queda moito por facer tamén en canto á concienciación social, e leste é un ámbito que nos compete a todos e ao que coa xornada que celebramos hoxe, esperamos contribuír". 

MESA REDONDA: “A descarbonización do transporte”

A xerente do Instituto Enerxético de Galicia da Xunta de Galicia, Vanessa Cal, falou das medidas da Axenda Enerxética de Galicia 2030 relacionadas coa descarbonización no transporte e as liñas de axuda que está a xestionar o INEGA neste ámbito competencial. 

O vicepresidente do Consello de Mobilidade Sustentable de CEOE, Rafael Barbadillo, sostén que "a sustentabilidade non é unha opción, é unha obrigación. A Unión Europea pretende que Europa sexa o primeiro continente climáticamente neutro en emisións, converténdose nunha economía moderna e eficiente no uso dos recursos". 

Tamén fixo unha análise en detalle das obrigacións normativas que afectan o sector e as iniciativas en tramitación no ámbito estatal e da Unión Europea.

Por outra banda, destacou que "hai tres condiciones básicas para unha transición verde do transporte por estrada, a dispoñibilidade de vehículos limpos; de infraestruturas de recarga; e de combustibles ou enerxías alternativas. Pero este tres condiciones precisan de axudas para realizar o camiño da transición, incluído o deseño da fiscalidade. Necesítanse solucións para non socavar a competitividade do sector, así como incentivos específicos que permitan que as empresas prosperen".

O comisionado para o PERTE do Vehículo Eléctrico e Conectado, José María López Martínez, puxo o foco en que "o PERTE VEC pretende impulsar o clima industrial necesario para que en España crese o ecosistema para a fabricación de vehículos eléctricos e conectados que asegure a descarbonización da mobilidade do futuro".

MESA REDONDA: "Perspectivas de futuro no transporte por estrada"

O presidente da Confederación Española de Organizacións Empresariais de Transporte por Estrada, Carmelo González, falou sobre as incertezas no sector de transporte de mercadorías.

O director xeral da Asociación Empresarial para o Desenvolvemento e Impulso da Mobilidade Eléctrica (AEDIVE), Arturo Pérez, explicou que "AEDIVE desenvolveu unha plataforma, PIRVEP, onde reuniu a todo o ecosistema de fabricantes de vehículos eléctricos pesados, fabricantes de puntos de recarga, operadores de recarga, operadores loxísticos, transportistas, empresas enerxéticas e distribuidoras, para crear un decálogo de propostas para o cumprimento do regulamento europeo AFIR, para o despregamento de infraestruturas de recarga de alta potencia". Este decálogo reúne unha serie de medidas para que a mobilidade eléctrica con vehículos pesados sexa unha realidade en España.

Así mesmo, a directora de Relacións Institucionais de Mercadona, Mariña Rivas, detallou que "Mercadona considera ao medioambiente como un subcomponente máis dentro do seu modelo empresarial e realiza, a través dun sistema de xestión ambiental propio, constantes esforzos para optimizar o uso dos recursos naturais e reducir ao mínimo o impacto que a súa actividade xera nas diferentes contornas nos que ten presenza". Dentro deste sistema de xestión, desenvolve un modelo de loxística sustentable baseado en "transportar máis con menos recursos. A compañía, consciente do impacto que xera unha actividade loxística de tanto volume e capilaridad como a que realiza, mantén un compromiso constante coa eficiencia e a sustentabilidade. Isto implica a procura constante de medidas que prioricen a optimización e que minimicen o consumo de recursos".

Así mesmo, engadiu que "este labor, á súa vez, tradúcese na posta en marcha de medidas pioneiras de economía circular, a incorporación de novos procesos de automatización, o ensaio e aplicación de iniciativas 'verdes' ou a estreita colaboración cos provedores loxísticos para impulsar estratexias que permitan conxugar a eficiencia co respecto ambiental e a convivencia cos seus veciños".

MESA REDONDA: "Claves para a mobilidade sustentable en áreas urbanas"

O director de Innovación de Castrosua, Carlos Gustavo García, compartiu os principais desenvolvementos en materia de mobilidade sustentable do grupo, "con especial énfase nos seus modelos 100% eléctricos Nelec (Clase I) e 75CS (Clase II), aproveitando o debate para compartir impresións sobre o papel da innovación no ámbito do transporte e os retos a afrontar pola Nova Mobilidade".

O director rexional de Arriva Galicia, Carlos Varela, confirmou que "o éxito na transición cara a un modelo de cero emisións representa unha transformación integral que vai máis aló de simplemente adoptar novas tecnoloxías; é un proceso que require cambios significativos en toda a organización: comprender a fondo a operación, a infraestrutura existente, a dispoñibilidade de recursos financeiros e humanos adecuados". Neste sentido, contamos coa valiosa experiencia do Grupo Arriva en proxectos pioneiros de electrificación nos Países Baixos, que nos serven de guía ao implementar medidas similares en Arriva España. Desta forma, logramos electrificar completamente a frota de autobuses urbanos de Alcorcón, en Madrid, e actualmente avanzamos na electrificación de Móstoles, a segunda cidade con maior poboación da comunidade".

O xefe de división de Novas Construcións e Instalacións Externas da Empresa Municipal de Transportes de Madrid, Pedro Luís Calvo, destacou o plan de electrificación de frota así como das infraestruturas asociadas dentro da aposta pola descarbonización de EMT Madrid. Espertou especial atención nos detalles relativos á transformación do Centro de Operacións de Carabanchel, "onde se afronta un ambicioso plan de transformación contando xa con 260 puntos de recarga eléctrica onde se incorporan dúas grandes estacións de recarga xa operativas con 170 pantógrafos investidos de última xeración e que o converten nunha referencia internacional dentro do seu sector para a electrificación da súa frota".

O presidente de Monbus, Raúl López, subliñou que "Monbus leva anos apostando polas novas tecnoloxías, orientadas tanto á comodidade do usuario como á eficiencia da súa frota. A prioridade sempre foi a responsabilidade en materia enerxética, incluíndo novos modelos de mobilidade co obxectivo de ter unha frota con enerxías máis respectuosas co medio ambiente".

Engadiu que "neste propósito é fundamental a colaboración entre todos os axentes involucrados. As administracións, as compañías eléctricas e os provedores deben traballar conxuntamente para afrontar o cambio enerxético da mobilidade non pode recaer todo no operador".

A directora de Programas de Urovesa, Beatriz Arribas, incidiu en que "desde hai uns anos comezamos a traballar en sectores vinculados á economía circular, como a RSU. Por mor destas experiencias, naceu a necesidade de desenvolver plataformas con sistemas de propulsión máis limpos, primeiro GNC e actualmente eléctricos. Os nosos camións urbanos eléctricos deséñanse de forma modular, de forma que o pack de potencia se dimensiona en función do ciclo de uso. Isto é especialmente relevante para: Garantir a autonomía necesaria; optimizar o peso da enerxía embarcada; e obter un prezo axustado evitando penalizar o custo de adquisición/explotación".

Por último,  o concelleiro de Mobilidade, Convivencia e Centros Socioculturais do Concello de Santiago de Compostela, Xan Duro, asegurou que "Santiago de Compostela está nun momento clave. Iniciamos o proceso de licitación dun novo contrato de transporte público municipal, nos anos 2025 e 2026 dous dos aparcadoiros máis céntricos da cidade reverten á xestión municipal, hai plans estruturados para dotarnos dunha rede de carrís bici inexistente na actualidade, o final da vía verde Compostela-Tambre-Lenguelle abre grandes oportunidades. En definitiva,  temos a oportunidade inédita para repensar a nosa mobilidade. As características que conforman a nosa realidade son particulares: cidade de preto de 100.000 habitantes, intensa actividade turística, universitaria, de administración pública e sanitara, considerable fluxo de vehículos de concellos limítrofes que conforman, segundo datos do INE, unha poboación vinculada de máis de 170.000 persoas, 250 km2 de territorio cunha gran extensión rural... Como dicía, un momento clave, mesmo crítico, no que ordenar todas esas características. As decisións que tomemos conformarán definitivamente a Compostela do futuro".

PARTICIPANTES

Na xornada participaron: Juan Manuel Vieites, presidente da CEG; Francisco Silva, delegado de Iberdrola en Galicia, empresa patrocinadora do evento; Pedro Blanco, delegado do Goberno en Galicia; Rafael Barbadillo, vicepresidente do Consello de Mobilidade Sustentable de CEOE; Vanessa Cal, xerente do Instituto Enerxético de Galicia da Xunta de Galicia; José Ma. López, comisionado para o PERTE do Vehículo Eléctrico e Conectado; José Carlos García, secretario xeral da Federación Galega de Transporte de Mercadorías; Carmelo González, presidente da Confederación Española de Organizacións Empresariais de Transporte de Mercadorías por Estrada; Arturo Pérez de Lucia, director xeral  da Asociación Empresarial para o Desenvolvemento e Impulso da Mobilidade Eléctrica; Mariña Rivas, directora de Relacións Institucionais de Mercadona; Rafael Landín, de relacións institucionais de Iberdrola; Carlos Gustavo García, director de Innovación de Castrosua; Carlos Varela, director de Arriva Galicia; Pedro Luís Calvo, xefe de división de Novas Construcións e Instalacións Externas da Empresa Municipal de Transportes de Madrid; Raúl López, presidente de Monbus; Beatriz Arribas, directora de Programas de Urovesa; Xan Duro, concelleiro de Mobilidade, Convivencia e Centros Socioculturais do Concello de Santiago de Compostela.

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.