Empresas cun cadro de persoal superior a 49 persoas traballadoras teñen diversas obrigas:
- Elaborar e implantar un Plan de Igualdade negociado entre empresa e RLPT, o que implica tamén realizar un diagnóstico de situación inicial en materia de igualdade da empresa, unha auditoría retributiva, e un seguimento e avaliación das medidas que se reflectiron no Plan de Igualdade.
- Dende o 2/03/2023, data de entrada en vigor da Lei 4/2023, do 28 de febreiro, para a Igualdade real e efectiva das persoas trans e para a garantía dos dereitos das personas trans e para a garantía dos dereitos das persoas LGTBI: Obriga de contar (no prazo de 12 meses a partir da súa entrada en vigor) cun conxunto planificado de medidas e recursos para alcanzar a igualdade real e efectiva destes colectivos, que inclúa un protocolo de actuación para a atención do acoso ou a violencia contra as persoas LGTBI. As devanditas medidas serán pactadas a través da negociación colectiva e acordadas coa RLPT. O contido e alcance desas medidas desenvolveranse regulamentariamente.
Volvamos ao título do artigo:
Relacionado coa igualdade e o número 49 (nº natural que segue ao 48 e precede ao 50), ademais do que xa sinalamos, temos o artigo 49 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes:
Artigo 49: “Apoio para a implantación voluntaria de plans de igualdade. Para impulsar a adopción voluntaria de plans de igualdade, o Goberno establecerá medidas de fomento, especialmente dirixidas ás pequenas e as medianas empresas, que incluirán o apoio técnico necesario”.
Estas subvencións, actualmente, van expresamente dirixidas a empresas e entidades sen ánimo de lucro cun persoal entre 10 e 49 persoas traballadoras.
Movémonos entre “a maxia” do 49 e “a maldición” do 50?
Pois, en materia de igualdade, imos dar a resposta co contido do Real Decreto 901/2020, do 13 de outubro, polo que se regulan os plan de igualdade e o seu rexistro.
En concreto, no seu artigo 3. Cuantificación do número de traballadores na empresa.
Le todo o artigo!