A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) organizou un coloquio co presidente do Partido Popular, Alberto Núñez Feijóo; os membros do consello asesor e organizacións integradas na CEG; ademais do presidente da Xunta de Galicia, Alfonso Rueda; entre outras personalidades e representantes do mundo empresarial galego. O evento contou co patrocinio de Abanca e a participación do seu conselleiro delegado, Francisco Botas.
Juan Manuel Vieites explicou que "os empresarios de Galicia e de España, liderados pola CEG e pola CEOE, pedimos ao PP de Alberto Núñez Feijóo compromisos sólidos que xeneren estabilidade económica e reformas orientadas a fortalecer o sector privado".
Os seus principais reclamos inclúen políticas que fomenten a competitividade, a redución da carga impositiva e maior flexibilidade laboral. Detalla que CEOE agrupan máis de dous millóns de empresas e autónomos en toda España, que buscan "unha contorna económica menos burocrático, que facilite o crecemento empresarial, especialmente nun contexto marcado pola inflación e a incerteza económica global".
A CEG destaca a importancia de que o goberno do PP priorice a economía rexional e o apoio ás pemes, que representan a maioría do tecido empresarial galego.
"Instamos a Feijóo e ao PP a comprometerse coas nosas demandas empresariais, particularmente en temas de sustentabilidade fiscal e previsibilidad regulatoria. Esperamos que o PP, co seu enfoque en políticas de mercado e desenvolvemento económico, responda a estas solicitudes para fortalecer a confianza do sector privado no Goberno e garantir unha contorna máis favorable para o crecemento económico sostido en España e Galicia", subliña.
Vieites di que cren "que as diferentes entidades implicadas no goberno de Galicia deben apostar definitivamente e sen condicións pola plena igualdade de trato da nosa rexión no ámbito estatal. É necesario que Galicia poida despregar as súas competencias nun plano de igualdade co resto de comunidades autónomas, onde se garanta un tratamento xusto e igualitario no sistema de financiamento autonómico, no acceso aos fondos europeos e no desenvolvemento das infraestruturas necesarias para a vertebración de Galicia coa Península Ibérica e con Europa".
Para o asentamento de calquera iniciativa empresarial detallan que hai que traballar: a aceptación e integración no territorio de establecementos produtivos, que ademais require de paz social e de apoio institucional. "O impulso á industria debe ser un proxecto de país no que se impliquen todos os axentes sociais e por iso necesita comunicación, diálogo, participación e consenso. A falta destes elementos, tal e como estamos a vivir, leva ao bloqueo, a paralización e a perda de oportunidades".
Inciden en que hai que seguir traballando na simplificación da tramitación para a concesión de licenzas a instalacións e actividades; impedir atrasos nos investimentos e facer fronte ao alto risco de deslocalización debido á prolongación dos trámites; incidir en sistemas de avaliación da tramitación administrativa; dotar de chan industrial suficiente a un prezo e calidades en parámetros idóneos; e contemplar políticas fiscais atractivas, facilidades no acceso ao financiamento e mecanismos de axuda que funcionen, "escoitando ao sector empresarial para coñecer a súa realidade e sacar o máximo rendemento aos fondos dispoñibles".
INCERTEZA - SECTOR EÓLICO
"Contamos con ao redor de 60 proxectos de parques eólicos paralizados. A incerteza á que se enfronta o sector eólico en Galicia xera desconfianza e provoca que as investimentos se estean desviando cara a outras rexións que desbancaron á nosa comunidade da súa posición de líder. Este feito pon en perigo o desenvolvemento doutros proxectos clave para a xeración de emprego e riqueza, dana a toda a cadea industrial do metal e a industria galega en xeral, e pon en risco a transición enerxética e a descarbonización", lamenta Vieites.
Engade que debemos reducir a dependencia enerxética de terceiros e garantir a subministración. "Os atrasos e bloqueos nas tramitacións en ocasións derivan en autorizacións en fervenza que a industria auxiliar non ten capacidade material nin humana para executar. É fundamental axilizar trámites e axustar prazos que poden prolongarse unha década en condicións normais, iso favorecerá a atracción de investimentos e a reindustrialización de Galicia".
Conclúe que "o bloqueo derivado de interpretacións e modificacións de criterio vulnera a seguridade dos investimentos e lastra a competitividade. Os esforzos investidores requiren de regulación sólida, clara e estable".
INFRAESTRUTURAS
Sobre a eliminación de peaxes nas autovías de Madrid, Ávila e Segovia, Vieites advirte que "a supresión de peaxes nestas rutas crave beneficiará principalmente ás empresas con rutas comerciais no centro peninsular, facilitando a mobilidade e reducindo custos de transporte nesas áreas. Con todo, é unha medida limitada, xa que non se estende ás rexións do noroeste, o que deixa a Galicia nunha situación desfavorable se as súas conexións viarias non reciben investimentos similares".
Así desde a CEG consideran que "o Ministerio debería buscar un enfoque máis equitativo na distribución de recursos e melloras en infraestrutura. Sen apoio en infraestruturas viarias comparables en Galicia, como a optimización da AP-9 e outras rutas esenciais, esta política podería aumentar as desigualdades loxísticas dentro de España, afectando a competitividade galega no contexto nacional e europeo".
Con respecto á AVE, Vieites cualifica a situación como "totalmente inadmisible. Os recursos públicos débense empregar en loitar contra as disparidades e cohesionar territorios". A ligazón ferroviaria Vigo-O Porto é vital para potenciar o desenvolvemento económico e a integración transfronteiriza do noroeste da Península Ibérica. "Non se pode seguir perpetuando o desequilibrio existente nos investimentos e oportunidades de desenvolvemento da nosa rexión. Co pretexto de ?dispor dunha oferta de transporte rápida, cómoda e sustentable entre as capitais de ambos os países", hoxe espertámonos co titular publicado na web do Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable: España comprométese durante o Cume con Portugal a impulsar a alta velocidade entre Madrid e Lisboa para 2030".
Por iso, incide en que "é imperativo darlle a relevancia e a urxencia necesarias á construción deste nexo vital para o desenvolvemento económico e social de ambos os territorios. Esta falta de aliñación de Pedro Sánchez e o Goberno de España prexudica tanto aos viaxeiros como aos empresarios e aos traballadores, xa que limita as oportunidades de mobilidade eficiente e atrasa os beneficios económicos derivados dun mellor acceso a mercados estranxeiros".
Ademais, sostén que "España debe estar á altura e corresponder o compromiso xa subscrito por Portugal de que Vigo e Porto estean conectados por Alta Velocidade en 2032".
Desde a CEG existe preocupación polo atraso na infraestrutura de transporte ferroviario entre España e Portugal. "Este tipo de conexións son esenciais para facilitar o comercio transfronteirizo, atraer investimentos e mellorar a competitividade das empresas galegas. O atraso na creación dunha conexión ferroviaria de alta velocidade supón un prexuízo directo para as empresas galegas, que perden oportunidades de negocio e competitividade fronte a outros países con infraestruturas mellor desenvolvidas", din.