Juan Manuel Vieites, presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), mantivo unha reunión esta mañá na sede da organización empresarial galega coa secretaria de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Beira, para analizar o estado das infraestruturas crave en Galicia, xa que “é preciso apostar definitivamente pola culminación das que vertebren a comunidade e fagan efectiva a súa cohesión territorial tanto internamente como co resto de España e da Unión Europea”.
Ferrocarril
No que respecta ao transporte de viaxeiros por ferrocarril, Vieites trasladoulle a Pardo de Beira a necesidade da finalización da rede de alta velocidade que conecte todas as capitais de provincia con Madrid, ademais de Ourense, e que permita conseguir as viaxes en menos de tres horas e media.
Para iso, o primeiro paso debe ser a chegada dos Trens Avril, e é que “aínda non dispoñemos dun calendario ou previsión de posta en servizo”. Igualmente é necesario traballar na terminación do AVE no tramo Taboadela-Ourense; na solución definitiva para conectar Vigo e Ourense; en mellorar as conexións de Lugo e Ferrol; en adecuar o trazado Lugo-Ourense e actualizar o que discorre entre A Coruña e Lugo.
O presidente da CEG tamén abordou coa secretaria de Estado de Transportes a importancia para Galicia da conexión por alta velocidade con Portugal, para o que “é necesario o compromiso do Goberno español no mesmo sentido que o do luso, co obxectivo de que en 2028 Vigo e Porto estean a 60 minutos e Vigo e Lisboa a 120 minutos”. Neste sentido, a organización empresarial galega considera clave que este compromiso confírmese no próximo Cume Ibérico que se celebrará na localidade portuguesa de Viana do Castelo o día 4 de novembro.
No que respecta a as mercadorías, Vieites insistiulle a Isabel Pardo de Beira na necesidade de alcanzar a plena integración de Galicia no Corredor Atlántico, manifestando especial interese en “garantir o acceso do ferrocarril en condicións de competitividade aos portos de interese xeral de Galicia, conectándoos coas plataformas loxísticas e co Corredor, así como incorporar á comunidade á iniciativa “Mercadorías 30”, pois “doutro xeito afectará claramente á competitividade do noso tecido produtivo”.
Finalmente, o presidente da organización empresarial galega instou a Pardo de Beira a finalizar as estacións de transporte intermodal en Vigo, Pontevedra e Lugo e construír unha única estación de mercadorías en Ourense.
Acceso viario a Galicia
Juan Manuel Vieites tamén puxo sobre a mesa no encontro una das principais preocupacións do sector do transporte por estrada en Galicia e que deriva das dificultades para transitar polo desvío recentemente construído na A-6 para liquidar provisionalmente os efectos do derrube do viaduto de Ou Castro, especialmente para o tráfico de camións, xa que o extraordinario desnivel dalgún dos tramos, así como o feito de que a última rampla culmine nunha rotonda, obriga aos camións para parar e provócalles que cando circulen cargados teñan dificultades para superar este tramo, situación que empeorará no inverno coas xeadas e choivas.
Neste sentido a CEG pide ao Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana que adopte as medidas oportunas para adecuar esta alternativa -a solución realmente viable nestes momentos e non o peche ao tráfico en época invernal como se pretende-, xa que a outra opción sería volver á Nacional 120 coa consecuente consecuencia de ter que percorrer 62 quilómetros máis en cada dirección e pasando dunha a máis de dúas horas e media de traxecto.
Por último, Juan Vieites aludiu á necesidade de liquidar con urxencia o estado do firme dalgúns tramos da A-52 na saída cara á meseta, que afecta e pon en risco a integridade e seguridade dos vehículos que circulan diariamente por ela ata o punto de producir roturas diversas nos mesmos, e a inxustificada retardación das obras na A-54 e que esixe unha urxente intervención por parte do mencionado departamento do Executivo español.
Compromiso da Secretaría de Estado
A secretaria de Estado tomou nota de todas estas cuestións. Deixou claro o compromiso do Goberno polo saída sur de Vigo e reiterou que nos grupos técnicos está absolutamente coordinada con Portugal a execución, e que España está igual ou máis adiantada na tramitación de expedientes.
Trasladou ao presidente da CEG o estado da modernización da liña Ourense-Lugo, cuxos traballos visitou recentemente e que seguen mantendo un investimento sostido reflectido nos PGE, con 42 millóns de euros para o exercicio 2023, sacando a Lugo do esquecemento en materia de investimentos ferroviarios no que se atopaba.
Do mesmo xeito, comprometeuse a manter informados os galegos sobre a entrada en servizo dos Avril de Talgo tras a súa homologación; deixou claro que Galicia forma parte do plan Mercancias 2030 e que os empresarios serán fundamentais para o seu desenvolvemento; e comprometeuse a que na próxima reunión que teñen prevista os empresarios co Secretario Xeral de Infraestruturas trasladaráselles o resto de respostas a estes temas e calquera outro, sempre dentro do marco do diálogo constante que mantén o Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana con todos os actores.