CEG

 

O presidente da CEG reúnese coa secretaria de Estado de Transportes para analizar o estado da situación das infraestruturas clave en Galicia

Reunión coa secretaria de Estado de Transportes
Reunión coa secretaria de Estado de Transportes

Juan Manuel Vieites, presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), mantivo unha reunión esta mañá na sede da organización empresarial galega coa secretaria de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Beira, para analizar o estado das infraestruturas crave en Galicia, xa que “é preciso apostar definitivamente pola culminación das que vertebren a comunidade e fagan efectiva a súa cohesión territorial tanto internamente como co resto de España e da Unión Europea”.

Ferrocarril

No que respecta ao transporte de viaxeiros por ferrocarril, Vieites trasladoulle a Pardo de Beira a necesidade da finalización da rede de alta velocidade que conecte todas as capitais de provincia con Madrid, ademais de Ourense, e que permita conseguir as viaxes en menos de tres horas e media.
Para iso, o primeiro paso debe ser a chegada dos Trens Avril, e é que “aínda non dispoñemos dun calendario ou previsión de posta en servizo”. Igualmente é necesario traballar na terminación do AVE no tramo Taboadela-Ourense; na solución definitiva para conectar Vigo e Ourense; en mellorar as conexións de Lugo e Ferrol; en adecuar o trazado Lugo-Ourense e actualizar o que discorre entre A Coruña e Lugo.

O presidente da CEG tamén abordou coa secretaria de Estado de Transportes a importancia para Galicia da conexión por alta velocidade con Portugal, para o que “é necesario o compromiso do Goberno español no mesmo sentido que o do luso, co obxectivo de que en 2028 Vigo e Porto estean a 60 minutos e Vigo e Lisboa a 120 minutos”. Neste sentido, a organización empresarial galega considera clave que este compromiso confírmese no próximo Cume Ibérico que se celebrará na localidade portuguesa de Viana do Castelo o día 4 de novembro.

No que respecta a as mercadorías, Vieites insistiulle a Isabel Pardo de Beira na necesidade de alcanzar a plena integración de Galicia no Corredor Atlántico, manifestando especial interese en “garantir o acceso do ferrocarril en condicións de competitividade aos portos de interese xeral de Galicia, conectándoos coas plataformas loxísticas e co Corredor, así como incorporar á comunidade á iniciativa “Mercadorías 30”, pois “doutro xeito afectará claramente á competitividade do noso tecido produtivo”.

Finalmente, o presidente da organización empresarial galega instou a Pardo de Beira a finalizar as estacións de transporte intermodal en Vigo, Pontevedra e Lugo e construír unha única estación de mercadorías en Ourense.

Acceso viario a Galicia

Juan Manuel Vieites tamén puxo sobre a mesa no encontro una das principais preocupacións do sector do transporte por estrada en Galicia e que deriva das dificultades para transitar polo desvío recentemente construído na A-6 para liquidar provisionalmente os efectos do derrube do viaduto de Ou Castro, especialmente para o tráfico de camións, xa que o extraordinario desnivel dalgún dos tramos, así como o feito de que a última rampla culmine nunha rotonda, obriga aos camións para parar e provócalles que cando circulen cargados teñan dificultades para superar este tramo, situación que empeorará no inverno coas xeadas e choivas.

Neste sentido a CEG pide ao Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana que adopte as medidas oportunas para adecuar esta alternativa -a solución realmente viable nestes momentos e non o peche ao tráfico en época invernal como se pretende-, xa que a outra opción sería volver á Nacional 120 coa consecuente consecuencia de ter que percorrer 62 quilómetros máis en cada dirección e pasando dunha a máis de dúas horas e media de traxecto.

Por último, Juan Vieites aludiu á necesidade de liquidar con urxencia o estado do firme dalgúns tramos da A-52 na saída cara á meseta, que afecta e pon en risco a integridade e seguridade dos vehículos que circulan diariamente por ela ata o punto de producir roturas diversas nos mesmos, e a inxustificada retardación das obras na A-54 e que esixe unha urxente intervención por parte do mencionado departamento do Executivo español.

Compromiso da Secretaría de Estado

A secretaria de Estado tomou nota de todas estas cuestións. Deixou claro o compromiso do Goberno polo saída sur de Vigo e reiterou que nos grupos técnicos está absolutamente coordinada con Portugal a execución, e que España está igual ou máis adiantada na tramitación de expedientes.

Trasladou ao presidente da CEG o estado da modernización da liña Ourense-Lugo, cuxos traballos visitou recentemente e que seguen mantendo un investimento sostido reflectido nos PGE, con 42 millóns de euros para o exercicio 2023, sacando a Lugo do esquecemento en materia de investimentos ferroviarios no que se atopaba.

Do mesmo xeito, comprometeuse a manter informados os galegos sobre a entrada en servizo dos Avril de Talgo tras a súa homologación; deixou claro que Galicia forma parte do plan Mercancias 2030 e que os empresarios serán fundamentais para o seu desenvolvemento; e comprometeuse a que na próxima reunión que teñen prevista os empresarios co Secretario Xeral de Infraestruturas trasladaráselles o resto de respostas a estes temas e calquera outro, sempre dentro do marco do diálogo constante que mantén o Ministerio de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana con todos os actores.

 

 

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.