O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites, mantivo unha reunión coa conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, María Martínez, na que presentou as principais preocupacións dos empresarios nas materias competencia da devandita consellería.
INFRAESTRUTURAS
Juan Manuel Vieites fixo un repaso das principais infraestruturas pendentes en Galicia, tanto as que son competencia da propia Xunta de Galicia, como aquela competencia do Estado, pero "sobre as que todos debemos facer seguimento e esixir a súa finalización ou a súa execución, segundo o caso".
Así mesmo, durante o encontro afirmou que "contar cun sistema de infraestruturas adecuado en Galicia, é unha condición fundamental para a competitividade das nosas empresas e para o desenvolvemento económico e social do noso territorio".
Así se referiu o presidente da CEG á chegada do tren a Galicia por alta velocidade en tempos razoables ás principais cidades da comunidade, do saída sur de Vigo e a conexión con Portugal, infraestrutura que conta co compromiso do goberno de Portugal, Vigo-O Porto, pero que non ten o mesmo apoio por parte do goberno español, tal e como se plasmou a finais do mes de outubro con motivo do Cume España Portugal.
"Necesitamos o compromiso do Goberno español para que en Vigo e Porto estean a 60 minutos e Vigo e Lisboa a 120 minutos no ano 2030. É imprescindible pechar definitivamente a conexión das principais cidades de Galicia coa meseta por Alta Velocidade e conseguir por fin a conexión en tempos razoables: é dicir, na contorna das 3 horas".
Tamén sinalou que "é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de Mercadorías para contribuír á cohesión territorial dos territorios do noroeste co resto de España e coa UE; situar ao noroeste como un territorio competitivo, capaz de atraer investimento e talento; e combater o despoboamento a través dunha rede de infraestruturas dignas".
Para iso, din que "debemos seguir presionando e apostando polo desenvolvemento do Corredor Atlántico de Mercadorías, incorporando tanto a conexión por Vigo-Ourense-Monforte como a da Coruña-Lugo-Monforte (esta última facendo as adaptacións necesarias na vía, entre outras a súa electrificación)".
Durante a reunión, tamén se abordaron a situación da liña de ancho métrico Ferrol - Ribadeo ou a situación do Plan Director do Corredor Atlántico, "do que descoñecemos aínda o seu contido completo e no que é imprescindible contar cos empresarios e as súas organizacións tanto para o deseño como para a implementación e seguimento a través dunha mesa específica".
Abordáronse tamén as conexións ferroviarias dentro de Galicia para fomentar o desenvolvemento económico e a mobilidade da poboación. "É necesario analizar diferentes alternativas para implantar servizos de proximidade nas diferentes áreas metropolitanas de Galicia, que é a quinta comunidade autónoma con maior poboación de España, pero non conta nin con ningún tipo de proximidade ferroviarias".
Analizaron as infraestruturas viarias, "que xogan e xogarán un papel esencial pola configuración do noso territorio". Así faltan determinadas infraestruturas como a conexión por autovía entre Lugo e Ourense, que son as únicas capitais de provincia de España contiguas que non están conectadas por autovía, ou as Autovías A76 Ponferrada-Ourense e A72 Monforte - Chantada e a conexión entre ambas as e coa futura A56. Pero ademais das infraestruturas pendentes, é capital establecer un plan de mantemento e mellora das autovías das Rías Baixas e do noroeste e incidir na axilización da reconstrución do viaduto de Ou Castro.
"É preciso, dada a situación xeográfica de Galicia e a súa dependencia (en especial para as mercadorías) do transporte por estrada, que as vías de conexión co resto do estado atópense en condicións adecuadas".
Durante a reunión trataron tamén a necesidade de que a AP9 sexa gratuíta, como vía fundamental que vertebra sen alternativas á maioría da poboación da comunidade autónoma.
"Galicia é neste momento a comunidade autónoma con máis quilómetros de estrada suxeitas xa a peaxe e a incorporación de novas peaxes condicionaría aínda máis a competitividade do noso territorio", afirmou Vieites, en relación coa incorporación de peaxes ás autovías.
VIVENDA
Durante a reunión, abordaron tamén as medidas necesarias para incrementar a oferta de vivenda e que dita vivenda sexa alcanzable.
Vieites valorou positivamente a incorporación de certas medidas no proxecto de Lei de Medidas de Acompañamento agora en tramitación pero afirmou de que "é necesario seguir profundando e adoptando medidas que dinamicen o mercado neste sector".
Medidas como a simplificación do plan e dos procedementos, eliminación de duplicidades, medidas que faciliten a rehabilitación, rexeneración e renovación urbana, a axilización dos prazos de concesión de licenzas e a clarificación do marco normativo vixente contribuirían a iso. En relación con este último aspecto, referiuse á necesidade de revisar e clarificar conceptos como o de solar ou o de edificabilidade.
"É unha necesidade distinguir, con precisión posible, os requisitos para a categorización do chan urbano entre SUC e SUNC, dadas as moi importantes consecuencias que ten a adscrición dun terreo a unha ou outra categoría de chan urbano".
Engade que deben establecerse as determinacións para que se cumpran a totalidade dos requisitos de urbanización necesarios para a edificación dunha unidade de chan urbano, de tal forma que o núcleo non quede incompleto ou non resolto ou a parcela careza dos servizos necesarios para a súa consideración de solar.
Para os supostos nos que a unidade de chan clasificada como chan urbano consolidado teña unha porción afectada por un viario de nova creación, proponse medidas para garantir que a parcela poida adquirir a condición de solar sen esperar á execución do plan de desenvolvemento.
Os servizos urbanos existentes deberán estar dimensionados, sen que caiba imputar ás persoas propietarias deberes de desenvolvemento ou redimensionamiento dos servizos que correspondan ás entidades titulares das infraestruturas ou xestoras dos servizos. Tamén se analizaron aspectos referidos ás condicións da vivenda protexida e á fiscalidade dos procesos de promoción e construción, que deben ser revisados e simplificados.
TRANSPORTE POR ESTRADA
En relación co transporte por estrada, o presidente do empresariado galego incidiu na reivindicación do sector de "construír en Galicia aparcadoiros pechados e vixiados para os vehículos de transporte de mercadorías, en cada unha das zonas máis importantes de actividade industrial e comercial. Son infraestruturas que, requiren moita superficie de aparcadoiro (300 ou 400 camións) nas inmediacións dunha vía de alta capacidade polo que, se non se incorporan a unha planificación ou actuación deseñada a tal fin, resulta difícil atoparlles localización".
Tendo en consideración a competencia da consellería en materia de redacción de propostas de normativa e instrucións técnicas e administrativas para as estradas de titularidade autonómica, provincial e municipal, expúxose a necesidade de facilitar a distribución de mercadorías cos vehículos adecuados a cada caso, dando prioridade aos de maior capacidade cando sexa posible, ao ser os máis eficientes.
ZONA DE SERVIDUME DE PROTECCIÓN DA COSTA
Baixo o marco regulatorio urbanístico e da costa vixente, as actividades produtivas que levan a transformación dos produtos pesqueiros e da acuicultura están totalmente excluídas en chan rústico de especial protección.
As empresas procesadoras traballan con inxentes volumes de auga do mar, que debe ser captada e renovada a diario directamente das rías con tubos soterrados. A práctica totalidade do noso tecido mar alimentario sitúase precisamente dentro dos cen metros da servidume de protección.
Esa localización o máis próxima posible é imprescindible para poder operar dunha maneira racional e ambientalmente sustentable xa que as únicas alternativas posibles serían a de traballar con auga doce ou levar os establecementos ao interior, ambas resultan inoperativas ademais de ambientalmente insustentables.
Por iso, trasladouse a necesidade de "adaptar a Lei do Solo, e no seu caso nos desenvolvementos regulamentarios da mesma e os instrumentos de ordenación e xestión urbanísticos, a fin de adaptar a normativa ás necesidades xurídicas e operativas da maior parte dos sectores integrantes da cadea mar-industria alimentaria".