O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites, e a presidenta da Comisión Mar-Industria da CEG, Isabel Cañas, mantiveron unha reunión co novo representante da Consellería do Mar da Xunta de Galicia, Alfonso Villares.
Durante a mesma, informarono da recente constitución da Comisión Mar-Industria da CEG e solicitáronlle outra xuntanza, como fixesen coa súa predecesora no cargo, Rosa Quintana, para poder trasladarlle de primeira man e analizar os problemas do sector pesqueiro, "esperando o seu máximo compromiso e dispoñibilidade para traballar conxuntamente nos asuntos de maior relevancia".
Así mesmo, pedíronlle que leve algunhas destas cuestións tan relevantes sobre o sector pesqueiro, en defensa dos intereses do mesmo en Galicia, á próxima reunión informal de ministros de Agricultura e Pesca, que se desenvolverá en Vigo, a mediados do mes de xullo.
Entre outras cuestións, detallaron a máxima preocupación pola expulsión duns mil barcos de 16.419 km2 en España, Portugal, Francia e Irlanda, en zonas consideradas como ecosistemas mariños vulnerables, xa que "esta decisión de veto suporá un impacto prexudicial moi acusado na industria pesqueira galega. É imprescindible que se teñan en conta os preceptivos informes de impacto socioeconómico que esta medida terá". Por iso, expoñen a necesidade de que sexan comisarios diferentes os que se encarguen de Pesca e de Medio Ambiente e Océanos.
Por outra banda, a Comisión chama a atención sobre a exclusión do Goberno dos produtos pesqueiros como alimentos básicos. As estimacións do sector apuntan a que as vendas dos seus produtos en España contraéronse un 20% nos dous primeiros meses de 2023.
Ao impacto do IVE únese o novo gravame ao plástico dun só uso, que se empezou a aplicar xa en España, a diferenza doutros países que optaron por acollerse á moratoria que prevé a normativa comunitaria, que solicitan tamén para que se acolla España.
Con respecto ao proxecto de Lei de Ordenación e Xestión Integrada do Litoral de Galicia --aprobado polo Parlamento galego esta mesma semana- insistiron na importancia de contar con esta regulación autonómica para dar seguridade xurídica ás empresas do complexo mar-industria galego, sen prexuízo de que posteriormente se revise e actualice a normativa estatal para dar plenas garantías de futuro ao conxunto do sector.
Sobre a renovación da frota, aseveran que o sector requirirá un gran esforzo de financiamento para substituír a frota por buques con maior capacidade, novo deseño e máis eficientes. "Estamos convencidos de que a renovación da frota contribuiría a incrementar a seguridade e confort, o que favorecería a substitución xeracional e a transmisión do coñecemento, así como a fixación de poboación local. Para iso, necesitamos que os fondos Next Generation poidan ser utilizados nesta renovación e que non se entenda necesariamente que o aumento de toneladas e volumes dos nosos barcos implica aumentar a capacidade pesqueira, senón que o que necesitamos é mellorar as condicións a bordo".
Dende a Comisión mar-industria da CEG propoñen: Permitir aos patróns costeiros polivalentes consolidado o seu enrole como terceiro patrón na frota de Gran Sol, sen o aumento de atribucións. E ampliar o número de países con acordos de recoñecemento de títulos pesqueiros, para facilitar a incorporación de titulados estranxeiros.
Tamén solicitan que se aborde o proxecto de transición enerxética da frota "analizando en profundidade as posibilidades reais do uso de combustibles e fontes de enerxía neutros en carbono nos buques pesqueiros e en todo caso que se garanta unha transición que non implique inestabilidade para o sector, senón que se faga de maneira paulatina e segundo as posibilidades reais de transformación sen pór en risco a viabilidade das actividades", subliñaron.
Sinalan como de especial interese o seguimento da firma de acordos comerciais negociados pola UE nos que se discuta respecto da liberalización da pesca. Actualmente o 70 % dos produtos pesqueiros que se consomen na Unión Europea proceden do exterior. Xa que, advirten, "isto mostra un desequilibrio na balanza comercial europea de produtos do mar e unha dependencia do exterior. Para unha competencia xusta, é preciso que todos os produtos importados cumpran as normas e os criterios alimentarios pertinentes da UE, incluídos os do PPC, así como as normas sanitarias, laborais e de seguridade dos buques e establecemento industriais, as obrigacións en materia de sustentabilidade e medio ambiente. Así mesmo, consideramos importante retornar o polo de decisión á UE, xa que Europa perdeu peso fronte ao eixo USA-ASIA neste sector".