O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, comprometeu esta mañá o apoio da patronal que representa ao Porto de Vigo en aras de que o seu crecemento e transformación convértanse en claves para asegurar a súa competitividade no futuro.
E é que “o Porto de Vigo e os demais Portos de Interese Xeral de Galicia contan cunha situación estratéxica na costa atlántica que é fundamental para conectar o comercio da Unión Europea co resto do mundo, en especial co continente americano e coas oportunidades que a Canle de Panamá ofrece co comercio internacional. Así é que Galicia debe ser referente nas autoestradas do mar e un HUB fundamental de entrada e saída da UE cara a América”. Así o manifestou Vieites ao fío da reunión que mantivo esta mañá co presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuiña.
Neste sentido, o presidente da organización empresarial galega referiuse á necesidade de simplificar a tramitación administrativa e a axilización da burocracia xa que “o tempo é un factor crave para pechar operacións e para rendibilidade das mesmas” supoñendo sen dúbida unha “importante mellora o establecemento do portelo único”.
Juan Manuel Vieites considera así que “o Estado debe apoiar a dixitalización total do Porto de Vigo nun prazo de dous anos”.
Así mesmo, Vieites apelou á necesidade de “reforzar a capacidade industrial do porto”; resultando moi importante a ampliación de superficie e os avances que se están producindo coa Zona Franca para a cesión de ao redor de 65.000 metros cadrados, así como a recuperación e captación de instalacións industriais. “Desta forma promoveranse atracadas de maior calado para megabuques e noutra orde de cousas melloraranse as zonas de contedores e de naves de menor tamaño”, explicou o presidente da patronal galega.
Segundo a CEG tamén é necesario normalizar e mellorar as relacións de cooperación entre as empresas usuarias e o porto. “A xestión das instalacións e servizos portuarios debe ser o resultado dun diálogo fluído e do maior consenso posible na adopción de decisións”, expuxo Juan Manuel Vieites.
A PLISAN
Ademais, será fundamental conseguir a plena operatividade canto antes da PLISAN, como un nodo estratéxico fundamental para potenciar as actividades e servizos do Porto de Vigo, o cal debe ser terreo bonificado para as empresas unha vez coordinado pola Xunta de Galicia, o Porto de Vigo e Zona Franca.
Nesta liña, Vieites reveloulle a Vázquez Almuiña que a patronal que representa trasladoulle recentemente á conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, a necesidade de aprobar unha Lei de xestión e modernización dos parques empresariais, en liña coa necesidade dunha planificación estratéxica que posibilite o desenvolvemento industrial de Galicia ata situarse na contorna do 20% do PIB, ao mesmo tempo que a patronal galega comprometeuse a colaborar na difusión das oportunidades de chan industrial de xestión propia da administración, ás que se sumará en breve a PLISAN.
Tamén é necesaria a conexión ferroviaria coa Terminal Ro- RO de Bouzas e coa PLISAN en aras do crecemento da actividade portuaria, realidade que incidirá na mellora da conectividade da plataforma. E é que Bouzas debe ter unha maior terminal, “moi necesaria e para a que se debe buscar unha fórmula adecuada para todos”, en palabras do presidente da CEG.
Relación Porto-Cidade
A CEG considera igualmente que deben intensificarse os esforzos para promover e dinamizar a relación e integración do porto coa cidade de Vigo “na procura da humanización da contorna desde a rúa Coruña a Bouzas a través do consenso entre a Autoridade Portuaria e o concello de Vigo”.
Intermodalidade e conexións ferroviarias
Igualmente a patronal poya a conexión intermodal dos portos de interese xeral de Galicia e en consecuencia a posta en marcha das infraestruturas ferroviarias imprescindibles para a plena operatividade do porto de Vigo, como as do saída sur. Neste sentido “é imprescindible que o Estado cumpra co seu compromiso e destine os recursos necesarios para o desenvolvemento das infraestruturas programadas no menor tempo posible, para garantir a competitividade do porto de Vigo e recuperar e xerar tráficos”, opinou Juan Manuel Vieites.
Transbordador Vigo-Irlanda
Durante a reunión, ambos os presidentes tamén abordaron a importancia de contar o máis axiña posible coa liña de ferry entre Vigo e Irlanda feita realidade.
Reino Unido
Doutra banda a CEG solicitoulle á Autoridade Portuaria de Vigo a procura dunha solución a través dalgún tipo de estrutura concreta para actuar sobre as mercadorías que proveñen de Reino Unido, en aras de poder ser controladas desde o punto de vista sanitario e aduaneiro, e a raíz do Acordo de Libre Comercio subscrito entre a Unión Europea e este terceiro país.
Norte de África
Finalmente, a necesidade da autoestrada do mar viguesa co norte de África é clave xa que “enriquece a situación estratéxica na costa atlántica” segundo Vieites.