gl
  • es
  • gl
Home > A CEG fai balance anual e chama ao consenso, á negociación e a afastarse de imposicións, intervencionismos, buscando reducir a burocracia, facilitando e posibilitando o emprendimiento e o crecemento empresarial

A CEG fai balance anual e chama ao consenso, á negociación e a afastarse de imposicións, intervencionismos, buscando reducir a burocracia, facilitando e posibilitando o emprendimiento e o crecemento empresarial

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) fixo un balance do exercicio 2025 e unha reflexión acerca dos temas máis importantes que serán necesarios abordar e acometer en 2026. O presidente do empresariado galego ha chamado ao consenso, á negociación e a afastarse de imposicións, intervencionismos, buscando reducir a burocracia, facilitando e posibilitando o emprendimiento e o crecemento empresarial.

Ao longo de 2025 a CEG intensificou o seu papel como foro central de referencia para o empresariado galego, promovendo iniciativas crave en sustentabilidade, innovación, internacionalización, formación e financiamento?. Iniciando o ano cun ciclo de xornadas sobre sustentabilidade: a dedicada ao sistema de Certificados de Aforro Enerxético (CAE), apostado porque investir en sustentabilidade sexa unha panca competitiva.

Asinaron convenios con Banco Sabadell Galego, renovando unha liña de até 300 millóns para proxectos de sustentabilidade, innovación e transformación dixital. E con Abanca para mobilizar até 650 millóns en crédito multidestino, para pemes e autónomos en condicións preferentes. Renovaron outro coa Sociedade Galega de Prevención de Riscos Laborais (SGPRL), ademais de celebrar o primeiro “Foro da Prevención do Risco Psicosocial”. Outro acordo coa USC para ofrecer vantaxes ás empresas nas medicións de gas radón nos postos de traballo e outro co Club Financeiro de Santiago de apoio e mellora da xestión empresarial.

A CEG intensificou esforzos para que o tecido emprendedor, sobre todo pequenas empresas e autónomos, teña voz propia. “Defendemos xunto coas organizacións de autónomos ás que integramos, a redución de cargas administrativas, fiscais e de seguridade social, acceso a financiamento ou dereito a unha segunda oportunidade. Galicia é a comunidade con maior número de persoas traballadoras autónomas por habitante e segundo o informe GEM 2024-2025 a taxa de actividade emprendedora (TEA) sitúase no 6,5%, a máis alta da última década”.

Ademais, a CEG, participa activamente no Consello Económico e Social de Galicia, no Consello Galego de Relacións Laborais e nas mesas de Diálogo Social que ten abertas a Xunta de Galicia. Ademais de colaborar estreitamente con CEOE na determinación dos seus posicionamentos no Diálogo Social Estatal.

O presidente da CEG, Juan Manuel Vieites. destacou o traballo das organizacións empresariais provinciais e sectoriais, das empresas do Consello Asesor, así como dos departamentos da CEG:

Internacionalización, a través do Servizo de Información Comunitaria e Innovación e das dúas redes europeas ás que pertence a CEG: a Enterprise Europe Network e o EURES Transfronteirizo Norte Portugal Galicia; que presentou os informes sobre mobilidade laboral e empresarial transfronteiriza e o mercado laboral na Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal.

Do Servizo de Licitacións Internacionais (SALT), co IGAPE, asesorando ás empresas para que participen en licitacións do Ministerio de Defensa, entre outras. Ademais dun servizo de apoio ás PEMES da Eurorrexión Galicia Norte Portugal no acceso a contratos públicos no marco do Proxecto BID4TENDERS. Contan así mesmo cun Gabinete de Igualdade Laboral e un servizo de Orientación, ambos en colaboración coa Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade.

Organizaron o primeiro Encontro Bilateral con Confederación Canaria de Empresarios; e anunciaron o desenvolvemento dun foro empresarial bilateral con Foment do Treball, o próximo ano en Barcelona. E mantiveron encontros empresariais con representacións diplomáticas con China, EEUU, Polonia, Filipinas, Cabo Verde, Paraguai, Portugal, buscando oportunidades de negocio.

Necesidades do sector empresarial —    Principais demandas

De cara aos primeiros meses de 2026, sitúan como prioritario que os orzamentos autonómicos e estatais reflictan con claridade as axudas e facilidades necesarias para empresas, pemes e autónomos, dando continuidade a liñas de financiamento, transición sustentable, innovación e dixitalización.

▪ Infraestruturas

A CEG alertou da “vulnerabilidade das infraestruturas críticas” tras episodios como o apagamento eléctrico de abril 2025, “un feito que pon en evidencia as debilidades estruturais dunha rede de subministración, cuxa falta de capacidade xa limita proxectos, oportunidades laborais, captación de investimento e o desenvolvemento territorial equilibrado”.

Subliñan que as administracións competentes deben incrementar o investimento, mantemento e modernización de infraestruturas críticas, asegurar redundancia enerxética e resiliencia, e revisar o marco regulatorio de subministración para evitar que fallos estruturais derivan en crises empresariais.

“Necesitamos infraestruturas que permitan a instalación de industrias na nosa comunidade. Por iso, xa dixemos que se se frea o despregamento eólico, ponse en risco a reindustrialización de Galicia. Lamentamos o rexeitamento sistemático promovido desde determinados ámbitos á implantación de novos proxectos en Galicia”.

A Comisión de Enerxía da CEG subliñou que é imprescindible contar con investimento en infraestruturas para alcanzar os obxectivos do PNIEC.

Impulsar a reindustrialización verde e sustentable: avanzar en eficiencia enerxética, enerxías renovables, dixitalización, economía circular e transformación verde do tecido produtivo.

Fortalecer a internacionalización e cooperación transfronteiriza (por exemplo, con Portugal), para abrir novos mercados, atraer investimento e proxectar Galicia como un hub económico competitivo.
Priorizar o apoio ao emprendimiento, a pemes e autónomos: garantir que os incentivos públicos, financiamento e regulación non favorezan unicamente a grandes empresas, senón que faciliten a aparición e consolidación de novas iniciativas.

“Necesitamos seguir alimentando o espírito emprendedor e garantir que ningunha idea con potencial quede sen apoio. E, non menos importante: construír unha contorna regulatorio máis áxil, menos burocrático, que favoreza a iniciativa privada, especialmente nun contexto de incerteza global”.

Lembran que durante a Asemblea Xeral 2025, pediron ás autoridades autonómicas que sigan na senda de “aliviar a carga fiscal” sobre as empresas galegas. En particular, destacan que a presión sobre pemes e autónomos segue sendo ?asfixiante?, especialmente en etapas de arranque ou crecemento, o que disuade iniciativa emprendedora e limita a consolidación de novos proxectos. A prioridade debe ser achegar “certidumbre”: por exemplo, redefinir as condicións de cotización á Seguridade Social para novos autónomos.

Reclaman unha simplificación real da burocracia administrativa, que facilite o emprendimiento, axilice trámites, evite trabas innecesarias e reduza a inseguridade xurídica.

▪ Relacións laborais — risco de rixidez e impacto na competitividade

A CEG rexeitou e rexeitará o intervencionismo do Goberno no diálogo social. Pedimos responsabilidade institucional e diálogo real ante novas propostas do Goberno en materia laboral.

En 2025 a CEG advertiu publicamente sobre os riscos de posibles reformas que impliquen redución obrigatoria de xornada laboral (como a proposta estatal -37,5 h semanais- debatida recentemente). Neste sentido, manifestou que “unha medida así podería resultar un intervencionismo máis do Goberno, que non se adapta á realidade de moitas pemes e micropymes galegas, que xa operan con marxes axustadas”.

A este respecto, consideran “que as melloras en dereitos laborais deben acompañarse de incrementos en produtividade e adaptacións progresivas, non de imposicións abruptas que poidan desincentivar a creación de emprego ou comprometer a viabilidade de moitas pequenas empresas”.

En canto ao clima laboral xeneral, advirten que “as empresas, xa moi sinaladas en debates públicos en torno ao custoso absentismo, fiscalidade ou reformas laborais, perciben unha imaxe social negativa que reduce o seu atractivo para investir, crecer ou consolidar proxectos, o que pode frear a creación de emprego e afectar a competitividade”.

Aluden a que é fundamental alcanzar un marco laboral equilibrado, baseado en diálogo social, flexibilidade cando o requira a realidade empresarial, -e reformas consensuadas, non impostos ideolóxicos ou cambios abruptos- para protexer emprego, fomentar crecemento, e evitar a deterioración do tecido produtivo”.

▪ Salario Mínimo Interprofesional

Dende CEOE, co apoio da CEG tamén, acordouse expor unha subida do salario mínimo interprofesional (SMI) de até o 1,5% para 2026, o que supón alcanzar os 16.824 euros brutos anuais e non exentos de tributación ao IRPF (1.202 euros brutos ao mes, en 14 mensualidades).

Tómase como referencia a EPA porque contempla os salarios da agricultura, gandaría, pesca ou o servizo doméstico, entre outros, o que xera unha distorsión á alza. Se o SMI xa supera o 60% do salario medio segundo a EPA, no caso de dar por boa a referencia que segue o Ministerio de Traballo, non cabería realizar ningunha revalorización para o ano 2026.

Non obstante o anterior, o Comité Executivo extraordinario de CEOE decidiu propor aplicar dita subida do 1,5%, que está en liña coa prevista para os empregados públicos para o próximo ano e de acordo cos obxectivos da Directiva Europea de Salarios Mínimos á hora de fixar o SMI. Obxectivos que se resumen en: o fomento da negociación colectiva, lograr un nivel digno de vida, reducir a pobreza dos ocupados, fomentar a cohesión social e a converxencia social á alza, e reducir a brecha salarial de xénero.

Xustamente para respectar a negociación colectiva, condicionamos esta subida do 1,5% ao cumprimento das regras de absorción e compensación do Estatuto dos Traballadores.

▪ Absentismo laboral

En Galicia, os niveis sitúanse moi por encima da media nacional. Apréciase unha duración media das baixas por continxencias comúns moi por encima da media estatal: 81,95 días Galicia fronte a 42,47 de media en España e cun custo directo para empresas de 432.645.110 € (2024).

O equivalente de traballadores que non acudiron ningún día do ano a traballar para a Poboación Protexida polo Total Sistema, no exercicio 2024, foi de 95.639 fronte a 61.584 en 2018 en Galicia. Entre xaneiro de 2019 e agosto de 2025, a evolución dos procesos de ITCC abertos, con duracións superiores a 365 días multiplicouse por 6,41, chegando a 9.865 procesos abertos en agosto de 2025.

Por iso, o presidente da CEG afirma que “o absentismo é un problema estrutural que ameaza a competitividade, sobre todo nun contexto de escaseza de man de obra en moitos sectores, o que agrava a dificultade de cubrir vacantes cando xa existe necesidade de 15.000-17.000 traballadores en Galicia”.

Por iso, di que “é imprescindible un compromiso serio entre administracións -sistema sanitario público, mutuas- e empresas para revisar protocolos de baixas, acurtar tempos de diagnóstico e recuperación, asegurar control efectivo sobre baixas fraudulentas, e incentivar a reincorporación rápida cando proceda”.