gl
  • es
  • gl
Home > A CEG afirma que “Europa necesita un orzamento capaz de multiplicar investimento, non só de repartila, e máis capacidade para atraer capital cara a proxectos estratéxicos, sen aumentar a presión fiscal sobre as empresas”

A CEG afirma que “Europa necesita un orzamento capaz de multiplicar investimento, non só de repartila, e máis capacidade para atraer capital cara a proxectos estratéxicos, sen aumentar a presión fiscal sobre as empresas”

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) celebrou unha xornada sobre o novo Marco Financeiro Plurianual 2028?2034, organizada en colaboración coa Oficina de Representación da Comisión Europea en España e que contou coa participación do director xeral de Cohesión e Fondos Europeos da Consellería de Facenda e Administración Pública da Xunta de Galicia, Anxo Tarrío.

Desde a CEG afirman que seguen con moita atención as negociacións. “A proposta inicial da Comisión xerou inquietudes comprensibles: a creación dos Plans de Colaboración Nacionais e Rexionais, o risco de recentralización, o modelo baseado exclusivamente en resultados, ou a redución relativa de fondos para Cohesión, PAC e Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura (FEMPA) nun contexto de novas esixencias para o sector produtivo. Galicia coñece ben o valor transformador dos fondos europeos. Por iso sempre defendemos unha gobernanza equilibrada, onde as rexións teñan voz real e onde as empresas poidan acceder aos recursos con claridade, simplificación e seguridade xurídica”.

Nas últimas semanas, houbo un cambio significativo do clima das negociacións en Bruxelas. Os principais grupos do Parlamento Europeo reclamaron unha revisión profunda do modelo proposto pola Comisión, e a presidenta von der Leyen respondeu abrindo a porta a reforzar de forma substancial o papel das rexións.

Neste sentido, explican que introduciu conceptos novos que poden marcar a diferenza, xa que, ademais, recoñécese a necesidade dun acordo “a tempo”, pero tamén que integre as preocupacións dos territorios, do sector produtivo e dos estados membros que ven insuficiente o tamaño do orzamento:

•           A posibilidade dun rexional check para garantir a participación real das autoridades rexionais

•           O compromiso de manter regras claras e identidade propia para a PAC

•           Salvagardas para asegurar continuidade de investimentos en rexións máis desenvolvidas e en transición

•           Ou a incorporación dun obxectivo específico para as zonas rurais

O presidente da CEG, Juan Manuel Vieites, subliña que “hai un debate de fondo que non podemos ignorar: o tamaño do orzamento europeo e a capacidade real para financiar as novas prioridades. A proposta do MFP, descontadas as obrigacións de reembolso do “Next Generation EU”, sitúase en torno ao 1,15 % da Renda Nacional Bruta europea, moi lonxe das necesidades identificadas para impulsar competitividade, transición enerxética ou innovación tecnolóxica. Europa necesita un orzamento capaz de multiplicar investimento, non só de repartila. Necesita máis instrumentos financeiros, máis colaboración público-privada e máis capacidade para atraer capital cara a proxectos estratéxicos. E necesita facelo sen aumentar a presión fiscal sobre as empresas”.

Por iso, insiste en que “este debate afecta directamente a Galicia. Ao sector industrial, ás nosas pemes, á pesca, á industria agroalimentaria, á transición enerxética e ás infraestruturas necesarias para soster un modelo produtivo competitivo. Por iso é tan importante que o tecido empresarial participe, dea a súa visión e faga chegar as súas prioridades”.

O presidente da Comisión de Competitividade e Fondos da UE da CEG, Jorge Cebreiros, destacou que: “a idea de trasladar ao novo Marco Financeiro Plurianual un modelo de financiamento baseado exclusivamente en resultados xera unha preocupación moi evidente entre as nosas empresas. O sistema que se utilizou como referencia -o do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia (MRR)- é, a día de hoxe, un instrumento aínda en execución, cuxa avaliación completa non estará dispoñible até 2026. Resulta difícil justificar que un mecanismo temporal, concibido para unha situación de emerxencia e con prazos extraordinariamente ríxidos, poida converterse no patrón para a xestión ordinaria do futuro orzamento e dos fondos a el vinculados”.

Doutra banda, chama tamén a atención sobre a proposta exposta pola Comisión Europea en relación cos novos recursos como o Recurso Corporativo para Europa (CORE polas súas siglas en inglés: Corporate Resource for Europe) que suporía “unha carga fiscal adicional para o tecido empresarial europeo e unha forma de recentralización orzamentaria”. Cebreiros afirma que “Europa non pode reforzar a súa competitividade aumentando a presión fiscal sobre empresas que xa operan con custos elevados e cunha contorna regulatorio ríxido e esixente. Máis impostos non farán a Europa máis competitiva. O que necesitamos é máis investimento, máis produtividade, máis innovación e mellores condicións para que as empresas crezan”.

Pola súa banda, o conselleiro económico da Representación da Comisión Europea en España, Eduardo Gómez, quixo pór en relevo que “coa nova proposta de orzamento, queremos dar resposta ás novas prioridades ás que nos enfrontamos, de forma flexible e eficiente, sen perder de vista as realidades de cada unha das nosas rexións. Esta flexibilidade permitirá a cada territorio responder ás posibles crises que poidan xurdir, e dirixir os esforzos alá onde máis se necesite. En definitiva, queremos dotar de flexibilidade e simplificación aos próximos orzamentos, para que estean máis dirixidos ás prioridades europeas e que cada euro gastado teña impacto”.

Destacan que este encontro, precisamente, é unha oportunidade para iso. “Para comprender onde está realmente a negociación, que cambios están a discutirse e que podemos esperar nos próximos meses. E, sobre todo, para trasladar ás institucións europeas e á nosa Administración autonómica unha visión construtiva que represente as necesidades reais das nosas empresas”.