gl
  • es
  • gl
Home > CEG, FADE e FELE poñen o foco nas infraestruturas viarias, en especial na eliminación de peaxes, xa que condiciona a competitividade e a resiliencia territorial

CEG, FADE e FELE poñen o foco nas infraestruturas viarias, en especial na eliminación de peaxes, xa que condiciona a competitividade e a resiliencia territorial

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) organizou, en Santiago de Compostela, unha reunión de traballo entre Asturias, León e Galicia sobre: “Infraestruturas para o Noroeste: Conectando Territorios, Impulsando Futuro”.

O obxectivo foi continuar coa anterior reunión celebrada en Asturias, no pasado mes de novembro, e abordar retos comúns en infraestruturas, financiamento europeo e resiliencia territorial. Esta cita volve constituír un medio para expresar a preocupación do empresariado asturiano, leonés e galego sobre asuntos tan relevantes como o Corredor Atlántico, as autoestradas de peaxe e o novo marco financeiro plurianual (MFP) da Unión Europea.

Nesta xornada, participaron Adolfo García-Ciaño, director Institucional Noroeste do Banco Sabadell, entidade patrocinadora do evento; María Martínez, conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas da Xunta de Galicia; Alejandro Jesús Calvo, consellería de Mobilidade, Medio Ambiente e Xestión de Emerxencias Goberno do Principado de Asturias; José Luís Sanz, consello de Mobilidade e Transformación Dixital da Xunta de Castela e León; Juan Manuel Vieites, presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG); María Calvo, presidenta da Federación Asturiana de Empresarios (FADE); e Juan María Vallejo, presidente da Federación Leonesa de Empresarios (FELE) e vicepresidente CEOE Castela e León.

Compromiso común

CEG, FADE e FELE reafirman, novamente e de forma pública o seu compromiso cunha estratexia compartida para o desenvolvemento económico do noroeste español, baseada na mellora das infraestruturas como factor de competitividade e resiliencia territorial, así como tamén cunha xestión eficiente dos recursos europeos.

Avogan en definitiva en poder fortalecer a cooperación entre os seus respectivos territorios, para o impulso de proxectos comúns en materia loxística, enerxética, tecnolóxica e ambiental, que reforcen a posición do eixo atlántico no conxunto do Estado e da Unión Europea.

Autoestradas de peaxe

No caso de Galicia, Juan Manuel Vieites explicou que “varias autoestradas de peaxe nos nosos respectivos territorios lastran a competitividade empresarial. No caso galego, tradúcese na necesidade de avanzar cara á gratuidade da AP-9, unha vía esencial que vertebra Galicia de norte a sur e que carece de alternativas reais para a maioría da poboación. Non se trata só dunha reivindicación histórica, senón dunha cuestión estratéxica para o desenvolvemento económico e social de Galicia”.

Por outra banda, engade que “a gratuidade ou unha xestión galega da autoestrada non debe converterse nunha futura hipoteca para Galicia, senón nunha panca para o crecemento, a cohesión territorial e a igualdade de oportunidades de Galicia no conxunto de España. Garantir unha mobilidade libre de peaxes non só beneficiará aos cidadáns, senón que permitirá que sectores estratéxicos como o transporte, a loxística e a industria operen en igualdade de condicións co resto do país e de Europa”.

Dende FELE, o seu presidente, Juan María Vallejo, remarcou a situación de León, onde as autoestradas AP-66 (León-Asturias) e AP-71 (León-Astorga) continúan representando un obstáculo directo á actividade económica e á vertebración do noroeste. Nese sentido, solicitou avanzar cara á súa bonificación substancial ou eliminación progresiva para que as empresas operen en igualdade de condicións co resto do país.

En sintonía cos seus homólogos, María Calvo, presidenta de FADE, foi tallante respecto da autoestrada do Huerna (AP-66), principal vía de comunicación de Asturias coa Meseta. Calvo cualificou a peaxe como un “lastre competitivo que funciona, de facto, como un arancel para a industria asturiana”. A presidenta de FADE esixiu medidas inmediatas para a bonificación ao transporte profesional e alertou sobre a necesidade de garantir a fiabilidade da vía, cuxos recentes problemas de mantemento engaden incerteza á cadea loxística rexional.

Corredor Atlántico

É urxente avanzar na súa execución: unha infraestrutura ferroviaria clave para conectar os portos do noroeste co resto do continente europeo. O desequilibrio investidor respecto ao eixo mediterráneo debe corrixirse para garantir a cohesión económica e territorial.

É necesario acelerar prazos, priorizar investimentos e culminar as infraestruturas que garantan a competitividade do noroeste, en pé de igualdade con outras zonas de España, aproveitando as sinerxías de relación coa nosa fachada marítima.

Inciden en que seguen descoñecendo o texto do plan director e é indispensable constituír a comprometida comisión de seguimento con FADE, FELE e CEG, que permita articular esta imprescindible cooperación público-privada. Esixen que se presente o plan director con cronograma e recursos concretos.

Entre as cuestións pendentes, imprescindibles para Galicia, Vieites incide na necesidade de “apostar pola intermodalidad; concluír a interconexión dos principais portos de Galicia co ferrocarril de mercadorías; impulsar a incorporación da conexión por Vigo-Ourense-Monforte; adiantar a da Coruña-Lugo Monforte; concluír a liña de AVE Madrid?Galicia; e que a AVE con Portugal sexa por fin unha prioridade, elemento imprescindible do desenvolvemento da eurorrexión”.

O presidente de FELE, pola súa banda, detallou as principais demandas de León: abordar de maneira urxente unha alternativa realista ao nó de Manzanal, que limita hoxe a conexión con Galicia; desbloquear definitivamente a plataforma intermodal de Torneros; reabrir a Ruta da Prata para recuperar unha conexión histórica norte-sur; avanzar con firmeza na autovía A-76 (Ponferrada-Ourense); potenciar o aeroporto de León como infraestrutura de carga; e reforzar o Polígono Industrial de Villadangos para consolidalo como motor loxístico e industrial do noroeste. Segundo afirmou, “estes investimentos non só conectan as nosas empresas cos mercados nacionais e internacionais, senón que son esenciais para a vertebración territorial, a cohesión do norte-noroeste e a redución da nosa crecente periferia”. Tamén insistiu na necesidade de garantir unha xestión eficaz e eficiente do Corredor Atlántico a longo prazo, capaz de consolidar á provincia como nodo loxístico e porta de entrada ao noroeste.

Por parte de Asturias, María Calvo puxo o foco na urxencia de resolver a “última milla” para rendibilizar a Variante de Pajares. Sinalou como prioridade absoluta a conexión ferroviaria efectiva da ZALIA (Zona de Actividades Loxísticas e Industriais de Asturias) cos portos de Xixón e Avilés, para que actúe como verdadeiro nodo intermodal do Noroeste. Así mesmo, a presidenta de FADE vinculou o desenvolvemento do Corredor á infraestrutura enerxética, advertindo que “a reindustrialización do Noroeste require que a planificación ferroviaria vaia compasada co reforzo da rede eléctrica”, vital para garantir a subministración á industria electrointensiva e os novos proxectos de descarbonización”.

Novo Marco Financeiro da UE

Sinalan que resulta prioritario participar na medida das súas posibilidades na planificación do novo Marco Financeiro Plurianual da UE que afectará durante os próximos anos á competitividade do ecosistema empresarial do tres comunidades autónomas.

O novo marco que expón a Comisión Europea introduce cambios profundos na gobernanza instaurando un novo modelo baseado en resultados. Determinados instrumentos previstos levarían unha maior centralización na planificación e xestión.

Juan Manuel Vieites alude á denominada “Declaración Galicia” da delegación española do Comité Europeo das Rexións, realizada recentemente na reunión de Santiago de Compostela, alertaba tamén sobre estes riscos e reivindicaba o recoñecemento do papel das comunidades autónomas na xestión dos fondos e a necesidade de manter fondos específicos destinados ao desenvolvemento territorial.

CEG, FADE e FELE ofrecen o seu apoio aos gobernos autonómicos na defensa dunha política de cohesión descentralizada, como reforzo da interlocución rexional ante as institucións europeas. Preocúpalles especialmente a desaparición dalgúns instrumentos específicos, como o actual Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura (FEMPA).

Engaden que a Política de Cohesión é unha das ferramentas máis importantes da Unión Europea, que fixo unha contribución esencial á converxencia dos territorios, apoiando investimentos en infraestruturas esenciais de todo tipo: de transporte, enerxéticas, servizos. Por iso, esperan que, neste próximo período, non só a Política de Cohesión, senón o Marco Financeiro Plurianual siga apostando en conxunto pola cohesión dos territorios e apoiando as infraestruturas críticas do noroeste e en particular as infraestruturas de transporte, como base da competitividade e da converxencia real de Asturias, León e Galicia, co resto da Unión Europea.