A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) considera fundamental a coordinación entre as diferentes administracións competentes no desenvolvemento das actuacións con respecto ás infraestruturas. Así o concluíron na reunión da súa Comisión de Infraestruturas, celebrada en Santiago de Compostela coa asistencia da conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez.
O presidente da CEG, Juan Manuel Vieites, subliñou que "é imprescindible asegurar a incorporación aos orzamentos do Estado ou da comunidade autónoma en función da súa respectiva competencia das partidas necesarias para abordar as infraestruturas pendentes nos prazos previstos, pero tamén que se executen efectivamente os orzamentos, pois de nada serve a súa incorporación ao orzamento se finalmente non se executan, como ocorreu durante moitos anos".
Con tal obxectivo, desde a CEG inciden no marco de comunicación estable coa consellería, para facer propostas e analizar a evolución dos plans ou disposicións previstas para Galicia a nivel europeo, estatal ou a nivel autonómico.
Ademais, consideran esencial, sen prexuízo de reivindicar as infraestruturas pendentes, a posta en valor das xa existentes e no seu caso, o seu adecuado mantemento e modernización, actualizando debidamente a capacidade tecnolóxica e operativa das infraestruturas e das súas instalacións.
"Debense definir fórmulas e protocolos que axilicen todos os permisos, autorizacións e demais trámites que están a frear investimentos importantes e que cada vez requirirán maior axilidade para aproveitar en tempo e forma os fondos europeos durante os próximos anos", afirmou Vieites.
Por outra banda, explicou que se necesita unha aposta firme pola cohesión e vertebración territorial do noroeste da Península Ibérica, nunha situación de partida desfavorable respecto doutros territorios da Unión Europea que penaliza a competitividade das nosas empresas no mercado único europeo e no mercado mundial.
É inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías para contribuír á cohesión territorial dos territorios do noroeste co resto de España e coa UE; situar ao noroeste como un territorio competitivo, capaz de atraer investimento e talento; configurar ao noroeste como nodo de conexión intercontinental; e combater o despoboamento a través dunha rede de infraestruturas dignas.
O presidente do empresariado, sinalou que "estamos á espera de coñecer o Plan Director, que nos permita facer propostas concretas para conseguir o obxectivo fixado: que as mercadorías accedan desde Coruña por Lugo e desde Vigo por Ourense ata Monforte con liñas competitivas, electrificadas, con todas as condicións que permitan que o tren sexa competitivo e desde Monforte saian ao resto de España e ao resto de Europa".
Tamén falan de impulsar as infraestruturas de transporte necesarias que fagan posible que mercadorías e viaxeiros do noroeste se despracen en tempos razoables e competitivos e estándares europeos.
Entre outras cousas, piden:
- Apostar pola intermodalidad e concluír a interconexión dos principais portos de Galicia co ferrocarril de mercadorías.
- O desenvolvemento do Corredor Atlántico de Mercadorías, o seu financiamento e execución de aquí a 2030, incluído o Mecanismo Conectar Europa e os Fondos Next Generation EU.
- Galicia debe incorporar ao Corredor Atlántico ferroviario tanto a conexión por Vigo-Ourense Monforte como a da Coruña-Lugo Monforte (esta última facendo as adaptacións necesarias na vía, entre outras a súa electrificación).
- Incorporar o noroeste no mapa de autoestradas ferroviarias deseñadas polo goberno de España e en particular á iniciativa "Mercadorías 30". España busca fortalecer as súas conexións ferroviarias con outros países europeos e a súa integración con Europa, facilitando o transporte de mercadorías e pasaxeiros e situándose como un hub intercontinental con América.
- A conclusión da rede de Alta Velocidade: Un obxectivo clave para mellorar a conectividad entre cidades e rexións que permita a conexión en tempos razoables das principais cidades de Galicia.
- Modernización de infraestruturas: Esencial para aumentar a eficiencia e a seguridade do transporte ferroviario.
- Mellora de conexións rexionais: É fundamental mellorar as conexións ferroviarias dentro de Galicia para fomentar o desenvolvemento económico e a mobilidade da poboación.
- Entre elas propoñen axilizar os trámites de execución da variante de Carballo, que conecta directamente o polígono desta localidade coas estradas de Ordes e Santiago. A importancia da A-56, "unha vía que vai máis aló da mera vertebración interior, que debería estar xa rematada en 2008 e que aínda está pendente e que é fundamental para unir Lugo e Ourense, pero tamén para o tráfico de mercadorías entre Portugal e o Norte de Galicia polo interior". Fíxose mención á necesidade de acometer o tramo Chantada-Ourense. Así como acometer o tramo final da Autovía da Costa da Morte. Tamén a conexión do polígono da Sionlla en Santiago de Compostela coa N-550, que depende da Administración Xeral do Estado. Importante tamén a mellora do firme das autovías estatais que conectan Galicia coa meseta.
Fixeron fincapé tamén na importancia do ferrocarril de mercadorías para dar servizo aos áridos, cunha crecente demanda internacional. E o conseguir a conexión de Galicia por tubo e por cable:
- Desenvolver as infraestruturas que conecten Galicia con España, Portugal e Europa no ámbito do hidróxeno (desenvolvemento do hidroducto Zamora-Guitiriz).
- Desenvolver as infraestruturas eléctricas que dean servizo á entrada e saída de enerxía eléctrica e habiliten a transición enerxética: No ámbito de transporte por estrada, preocupa a aplicación de medidas directas ou indirectas que promoven os vehículos alternativos aos de gasoil, pero non existe unha rede que dea servizo ou faga viable devandito cambio.
Así mesmo, piden "garantir boas comunicacións coa contorna rural, no que se establecen o 70% dos autónomos de Galicia e que prestan servizos no rural, pero tamén nas cidades. Para conseguir reverter o despoboamento rural, é necesario dotalo de comunicacións en tempos razoables".
- Estacións intermodais: Son necesarias para facilitar a integración entre diferentes modos de transporte.
- En relación co transporte ferroviario de viaxeiros, é necesario pechar definitivamente a conexión das principais cidades de Galicia coa meseta por Alta Velocidade e conseguir por fin a conexión en tempos razoables: é dicir, na contorna das 3 horas. É imprescindible a chegada dos trens AVRIL.
- É imprescindible conseguir que España aposte pola conexión férrea con Portugal desde Galicia, conseguindo a vertebración por alta velocidade do Eixo Galicia - Porto.
- Necesitamos custos de transporte competitivos. Para iso é imprescindible arbitrar as medidas necesarias para conseguir este obxectivo na Autoestrada do Atlántico (AP-9), e concretamente a transferencia da AP-9 a Galicia, transferencia avalada no Congreso dos deputados por unha maioría importante apoiando a petición unánime (PP, PSOE e BNG) do Parlamento de Galicia para a transferencia da AP-9.
- Necesitamos tamén establecer un plan de mantemento e mellora da Autovía de Rías Baixas e Noroeste e incidir na axilización da reconstrución do viaduto do Castro.
- É preciso apostar pola especialización e coordinación dos aeroportos de Galicia, facilitando unha conexión aérea á comunidade autónoma en termos competitivos non só co resto de España senón para saír a Europa e ao resto do mundo.
- Contar cos empresarios, como parte directamente afectada polas infraestruturas de transporte tanto en calidade de usuarios como de operadores, será clave para a planificación e identificación de necesidades.
Por último, Vieites, lembrou que "insistimos, en numerosas ocasións, que se require dun traballo coordinado entre entidades públicas e privadas, con outras comunidades autónomas, co Goberno do Estado, entre países e coa Comisión Europea. É a única fórmula para asegurar obxectivos e prazos razoables e certos.
Desde a CEG advirten que hai que pór o foco na necesidade de combater o despoboamento a través dunha rede de infraestruturas dignas, situar ao noroeste como un territorio competitivo capaz de atraer investimento e configuralo como nodo de conexión intercontinental.
"Temos que lembrar que Galicia se atopa nunha situación de partida desfavorable respecto doutros territorios da UE, o cal penaliza a competitividade das nosas empresas no mercado único europeo e no mercado mundial", finalizou.