O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, comprometeu o apoio da patronal galega á Estación de Mercadorías Ferroviarias do Polígono San Cibrao das Viñas, demandada polo tecido empresarial ourensán e en particular polos polígonos da contorna da cidade e a CEO. Así llo trasladou esta mañá ao presidente dos empresarios do Polígono San Cibrao, José Antonio Rodríguez Araujo, co que mantivo o primeiro encontro institucional entre ambas as organizacións, na sede da CEG en Santiago.
Precisamente foi a Estación de Mercadorías o principal proxecto tratado na reunión, considerado por ambos os empresarios estratéxico para Ourense e Galicia.
Expón a construción dunha terminal de transporte de mercadorías nun terreo xa expropiado e contiguo á liña ferroviaria actual de Ourense a Zamora, situado a 6 quilómetros de distancia da capital da provincia. Situaríase nunha zona do perímetro do polígono e lindeiro coa Cidade do Transporte, potenciado así a intermodalidad do movemento de mercadorías en Ourense. O custo estimado da actuación ascendería a 20 millóns de euros.
A nova estación, ademais de vantaxes para o desenvolvemento empresarial e comercial das empresas de San Cibrao e de toda a área industrial de Ourense, permitiría liberar a ocupación da zona de mercadorías da actual estación do Empalme, dun 140.000 m², e que os empresarios consideran que está infrautilizada.
O traslado das mercadorías a San Cibrao das Viñas permitirá outros usos para esta superficie, equivalente a uns 20 campos de fútbol como o do Couto, ben para mellorar a futura estación do AVE ou para goce cidadán.
A proposta de emprazar a estación en San Cibrao vén dada porque o seu polígono e os arredores, xunto coa próxima estación de Taboadela, moven o 90% das mercadorías da provincia, mentres que a actual de Ourense- Empalme apenas manexa o 10% das mesmas. Así pois, esta nova estación permitiría agrupar nunha soa as tres que reciben mercadorías na contorna da cidade: a actual de San Cibrao (de uso exclusivo da empresa Coren), a de Ourense- Empalme e a de Taboadela, que tamén podería obter outros usos.
E é que, en total, en menos de 6 quilómetros á redonda contorna a San Cibrao, hai 560 empresas, 12.500 traballadores e 6.500.000 m² de superficie de chan industrial, o que constitúe a área empresarial máis extensa de Galicia.
“É preciso que as administracións públicas –explicou Juan Manuel Vieites-, cooperen na execución deste proxecto que sen dúbida contribuirá a fortalecer o tecido empresarial e a competitividade das empresas emprazadas nesta área industrial e nas próximas, así como tamén redundará na intermodalidad”. “Ademais, esta estación reforzaría a súa conexión con potenciais mercados de toda España e do resto de Europa”, engadiu.
O presidente da organización empresarial galega tamén recibiu información doutros proxectos nos que está a traballar a Asociación ourensá, entre eles a prolongación do acceso desde a A-52, recentemente inaugurado, ata a Cidade do Transporte (agora enlaza a autovía coa estrada nacional) e a ampliación do Polígono coa incorporación de 420.000 metros cadrados que actualmente pertencen ao Parque Tecnolóxico e para a que xa existe un acordo previo coa Xunta de Galicia. En canto á prolongación do acceso, é un dos proxectos presentados polo goberno galego ao Plan de Recuperación da Unión Europea.
A Confederación de Empresarios de Galicia xa lle trasladou no seu día á Xunta a necesidade de que Galicia aprobe unha lei de xestión e modernización dos parques empresariais, en liña coa necesidade dunha planificación estratéxica que posibilite o desenvolvemento industrial de Galicia ata situarse na contorna do 20% do PIB, e que valla para que este polígono teña un futuro plan de mobilidade.
Neste último sentido, Juan Manuel Vieites considera fundamental o aproveitamento dos fondos Next Generation para conseguir unha mobilidade sostible, que vai en liña co plan sectorial de Ourense.
Datos de interese sobre a estación de mercadorías ferroviarias
As razóns que xustifican o proxecto.
A. Tres estaciones de mercadorías para a pouca tonelaxe que se manexa na actualidade non son funcionais, senón custosas, polo seu mantemento.
B. A estación- Empalme está moi infrautilizada na súa vertente mercante e a nova estación de Alta Velocidade que alí se constrúe necesita de mellor aspecto, máis espazo, que aínda sobraría, mesmo, para outros usos cidadáns se se incorpora o da actual zona de mercadorías.
C. A localización no lugar onde se manexan actualmente o 90% (San Cibrao) das mercadorías de Ourense é o idóneo para a nova localización. As empresas situadas nos polígonos moven na actualidade máis de 3 millóns de toneladas anuais de mercadorías por estrada, equivalentes a uns 120.000 camións.
D. A liña de Zamora, que quedará libre pola entrada en servizo do AV/AV, permite a utilización case exclusiva para mercadorías e o lóxico é que os operadores que circulen cara a Medina del Campo/Venta de Baños desde Galicia utilícena con máis frecuencia que a de León, que é máis antiga con peor trazado e compaxinando coa circulación de pasaxeiros. Ademais, o percorrido é de 160 quilómetros menos que por León.
Os polígonos beneficiados pola construción da estación na nova localización, son:
Polígono de San Cibrao de 4,5 millóns de m², con 350 empresas situadas e 8.000 traballadores, cunha ampliación pendente de 400.000 m².
Polígono de Pereiro de Aguiar con 602.000 m², 70 empresas e 1500 traballadores.
Polígono Barreiros, de 446.000 m², 100 empresas e 2.500 empregados.
Polígono de Seixalvo, 943.000 m², 40 empresas e 600 traballadores.
O proxecto:
Exponse desde a optimización de recursos. Partimos duns terreos xa destinados a este fin, que lindan coa Cidade do Transporte, de 103.560 m² de superficie, aos que engadimos unha superficie de 26.319 m² coa finalidade de deseñar unha estación de mercadorías acorde ás lonxitudes demandadas pola composición dos trens de mercadorías nun futuro xa inmediato (ancho europeo).