CEG

 

A CEG reúne á súa Comisión de Infraestruturas e á súa Comisión Mar Industria coa conselleira de Vivenda

A CEG reúne á súa Comisión de Infraestruturas e á súa Comisión Mar Industria coa conselleira de Vivenda
A CEG reúne á súa Comisión de Infraestruturas e á súa Comisión Mar Industria coa conselleira de Vivenda
A CEG reúne á súa Comisión de Infraestruturas e á súa Comisión Mar Industria coa conselleira de Vivenda

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) reuniu á súa Comisión de Infraestruturas e á súa Comisión Mar Industria, contado coa presenza da conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas da Xunta de Galicia, María Martínez Allegue.

O encontro dá continuidade ao seguimento das infraestruturas estratéxicas para Galicia e propostas empresariais nas materias que son competencia da consellería, clave para o desenvolvemento de Galicia.

Desde a CEG consideran fundamental a coordinación entre as diferentes administracións competentes no desenvolvemento das infraestruturas e a planificación da mobilidade necesaria para o noso tecido produtivo, explicou o presidente do empresariado galego.

Desde a Comisión de Infraestruturas da CEG insistiron, unha vez máis, en que é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de Mercadorías, apostar pola intermodalidad e concluír a interconexión dos principais portos de Galicia co ferrocarril de mercadorías e en particular o saída norte Ferrol Coruña Lugo Monforte, "que con pequenas adaptacións (electrificación, estacións de 750 m, entre outras) podería dar servizo ás empresas do norte de Galicia" e no sur insístese na saída cara a Portugal, incidindo en "a necesidade de contar cun proxecto concreto tanto na parte española como na portuguesa" e cun compromiso claro por parte de ambos os dous gobernos. Ademais púxose de manifesto de novo a necesidade da conexión directa da AVE entre Vigo e Ourense. 

Ademais, repasáronse as necesidades de mantemento das infraestruturas viarias, especialmente nos accesos desde a meseta e a particular situación da entrada de Vigo a través de Puxeiros, "que segue sen contar unha solución adecuada á dimensión da cidade e a súa área metropolitana. É un do peores acceso a unha cidade destas características en España".

Lembran que é imprescindible arbitrar as medidas necesarias para conseguir a transferencia da AP-9 e con iso eliminar a peaxe. E advirten que "a situación periférica de Galicia, a dependencia das comunicacións por estrada, a falta de alternativas de moitas das autovías para as que se valorou a incorporación de peaxes debería terse en conta. A incorporación de novas peaxes condicionaría aínda máis a competitividade do noso territorio, xa de seu, penalizado".

Engaden que é necesario construír en Galicia aparcadoiros pechados e vixiados para os vehículos de transporte de mercadorías, cando menos un en cada unha das zonas máis importantes de actividade industrial e comercial; así como facilitar a distribución de mercadorías nas contornas urbanas. "Neste momento as normas son moi diferentes en cada concello e non é sinxelo xestionar devandita repartición".

VIVENDA

Co obxectivo de conseguir un marco normativo que permita unha maior oferta de vivenda e que sexa alcanzable, desde a CEG apoian as propostas de promotores e construtores "para conseguir un urbanismo moito máis áxil, seguro e claro, sen prexuízo da seguridade xurídica".

Inciden en que "é necesario facilitar aos operadores a identificación de solos e a súa transformación e execución en prazos razoables que permita acceder á vivenda a quen o necesitan?".

Tamén falan de facilitar a rehabilitación, rexeneración e renovación urbana: "a actual Lei do Solo pode condenar a determinados barrios e zonas urbanas a que non se interveña sobre elas; de axilizar os prazos de concesión de licenzas, facendo uso do silencio administrativo ou das entidades de certificación de conformidade municipal".

Abordaron o concepto de solar, "é unha necesidade distinguir, coa maior precisión posible os requisitos para a categorización do chan urbano entre SUC e SUNC, dadas as moi importantes consecuencias que ten a adscrición dun terreo a unha ou outra categoría de chan urbano".

Dende a Comisión de Infraestruturas da CEG piden "seguir traballando nas normas de habitabilidade de vivendas: claridade, simplificación e concepción máis dinámica dos usos en función das necesidades".

En canto á vivenda protexida fíxose especial referencia a "revisar o papel do rexistro de demandantes de vivenda e de vivenda en aluguer  e axilizar o proceso de selección e adxudicación de vivendas" e abordouse a preocupación ante a falta de pagamentos e o risco de perda de investimentos.

Finalmente, tamén consideran que "debe revisarse a carga fiscal que supón o proceso de promoción e construción dunha vivenda e en particular respecto ao Imposto de AJD, que pode chegar a pagarse cinco ou máis veces". 

ZONA DE SERVIDUME DE PROTECCIÓN DA COSTA E ACTIVIDADES DE TRANSFORMACIÓN DO SECTOR MAR INDUSTRIA

Desde a Comisión Mar Industria detallaron que "a práctica totalidade do noso tecido sitúase precisamente dentro dos cen metros da servidume de protección. Esa localización vénlles imposta para poder operar dunha maneira racional e ambientalmente sustentable en termos operativos", sinalan.

Neste sentido, falan de racionalidade, e non só de viabilidade económica das empresas, "na medida en que as únicas alternativas posibles á localización nos cen metros resultan inoperativas, ademais de ambientalmente insustentables: inoperativas porque obrigaría, ou ben a perforar o subsolo dos municipios costeiros en chan urbano -imposible-, ou a trasladarnos a polígonos industriais, o que é inviable para a maioría dos nosos subsectores por múltiples razóns, entre as que destaca a imposibilidade de abastecer con auga da traída nin a unha ínfima fracción das nosas empresas".

Nese contexto, é unha demanda crucial "que se activen os mecanismos necesarios para proceder á adaptación da Lei do Solo co obxectivo final de adaptala ás necesidades xurídicas e operativas das empresas do sector e a dotar de seguridade xurídica as instalacións existentes e permitir a súa actualización".

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.