CEG

 

A CEG reitera que ten canles de interlocución permanentemente abertos con todas as administracións para completar o Corredor Atlántico de mercadorías e o mapa de infraestruturas que cohesionen Galicia con España e Europa

A CEG reitera que ten canles de interlocución permanentemente abertos con todas as administracións para completar o Corredor Atlántico de mercadorías e o mapa de infraestruturas que cohesionen Galicia con España e Europa

A Confederación de Empresarios de Galicia (CEG) reitera que se está traballando, tanto no ámbito local, como autonómico e estatal, facendo un estreito seguimento sobre todas as accións referidas ás conexións ferroviarias, non só de Galicia, senón de todo o noroeste peninsular, en coordinación con outras comunidades autónomas. 

"Temos canles de interlocución permanentemente abertos coas distintas administracións. Desde a CEG estamos a facer un seguimento rigoroso de todas as infraestruturas necesarias para a cohesión de Galicia e en especial as contidas no Corredor Atlántico de mercadorías e as que o complementan. Debemos confiar nas administracións e esixirlles a todas elas o cumprimento das obras, plans, investimentos, etc. E esixirlles tamén un esforzo coordinado e unha colaboración permanente", sinalou o presidente da entidade, Juan Manuel Vieites.

Neste sentido, explica, ademais, que se mantiveron reunións co comisionado para o Corredor Atlántico, ademais de con outras autoridades do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana. E tamén se levaron a cabo importantes encontros con empresarios do tres comunidades afectadas no caso do noroeste: Asturias, León e Galicia. 

"Reivindicamos en Madrid nosas necesidades, as de todos os empresarios e empresarias e non só de Galicia, senón de Asturias e de León. Temos identificados os puntos críticos e as necesidades máis urxentes do sector empresarial en todos eses puntos xeográficos. Exercemos responsablemente unha análise constante, mesmo con outras comunidades, como dicía, e sempre tendendo a man a todas as administracións, co obxectivo de alcanzar a meta común. Porque a Confederación de Empresarios de Galicia é unha organización privada e independente, ao servizo de toda a comunidade empresarial, á cal representamos e defendemos ante as institucións, organismos públicos e axentes sociais", lembrou.

Vieites insistiu en que existen tamén necesidades urxentes de investimento na ampliación da rede de alta velocidade e a mellora de conexións rexionais. "A integración ferroviaria en Galicia é un tema importante, e solicitáronse reunións para analizar proxectos de estacións intermodais e a integración de infraestruturas ferroviarias na rexión. Enfrontamos a necesidade de expandir e mellorar a rede de alta velocidade que conecten todas as cidades de Galicia e as conexións rexionais". 

As accións máis necesarias e urxentes na actualidade neste ámbito son:

A conclusión da rede de Alta Velocidade: Un obxectivo clave para mellorar a conectividad entre cidades e rexións que permita a conexión en tempos razoables das principais cidades de Galicia.

Modernización de infraestruturas: Esencial para aumentar a eficiencia e a seguridade do transporte ferroviario.

Integración con Europa: España busca fortalecer as súas conexións ferroviarias con outros países europeos, facilitando o transporte de mercadorías e pasaxeiros e situándose como un hub intercontinental con América. 

Necesitamos que as mercadorías saian desde o norte de Galicia (Ferrol, Coruña, Lugo) e desde o Sur (Vigo, Ourense) cara a Monforte de Lemos a través dunha infraestrutura competitiva, fiable, sustentable e rendible.

Mellora de conexións rexionais: É fundamental mellorar as conexións ferroviarias dentro de Galicia para fomentar o desenvolvemento económico e a mobilidade da poboación.

Estacións intermodais: Son necesarias para facilitar a integración entre diferentes modos de transporte.

"Estes esforzos buscarán impulsar a eficiencia e a competitividade do transporte ferroviario, así como promover o desenvolvemento económico e a mobilidade", dixo.

Así mesmo, precisou que "necesitamos completar a saída de Galicia cara a Portugal. Promover os medios e servizos necesarios que permitan a utilización das infraestruturas polos operadores, para que poidan ofrecer servizos competitivos ás empresas de Galicia".

Con respecto ao Corredor Atlántico ha volto a sinalar que con el en marcha, "o tráfico de mercadorías no noroeste podería incrementarse desde os 7 millóns de toneladas até os 20,4 M T. Entón, o Noroeste podería aspirar a mellorar a súa achega en xeración de negocio por ferrocarril en 2.750 millóns de euros anuais, acompañados das consecuentes melloras de produtividade e reducións de custos para as empresas tractoras. Nese horizonte, calculado para 2040, a infraestrutura a pleno rendemento podería redundar nunha achega ao PIB de 4.500 millóns de euros e á xeración de 23.900 empregos".

Por iso, insistiu "Galicia ten planificadas investimentos no Corredor Atlántico que superan os 2.801,9 M€, para potenciala como hub de loxística de primeiro nivel. Se durante a execución da plena integración do Corredor Atlántico involúcranse as empresas galegas, polo menos nun 30% das obras, poderíanse xerar 1.500 M€ á riqueza e o equivalente a máis de 10.500 empregos directos e indirectos".

Por último, engadiu que "estamos á espera de coñecer canto antes o Plan Director, sobre o que traballaremos para que responda as necesidades das empresas de Galicia. Seguiremos cooperando estreitamente coas administracións desde a esixencia e o rigor nun tema capital para o noso desenvolvemento presente e futuro". 

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.