CEG

 

A CEG aborda co alcalde de Vigo o papel da cidade olívica como un dos eixos empresariais de Galicia

A CEG aborda co alcalde de Vigo o papel da cidade olívica como un dos eixos empresariais de Galicia

O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia (CEG), Juan Manuel Vieites, reuniuse co alcalde de Vigo, Abel Caballero, para abordar cuestións relacionadas co papel de Vigo como un dos eixos sobre os que pivota a actividade económica e industrial de Galicia.

En particular, fixeron un repaso das necesidades e cuestións pendentes que afectan á cidade e a súa área metropolitana, como a mellora das infraestruturas de transporte e comunicación esenciais para o desenvolvemento económico da cidade olívica, en particular, e de Galicia en xeral.

En canto a infraestruturas e conectividad, o presidente do empresariado galego, reitera que é inaprazable o pleno despregamento do Corredor Atlántico de mercadorías para contribuír á cohesión territorial dos territorios do noroeste co resto de España e coa UE e para configurar ao noroeste como nodo de conexión intercontinental.

"Hai que apostar pola intermodalidad e concluír a interconexión dos principais portos de Galicia co ferrocarril de mercadorías". Juan Manuel Vieites insiste en que é imprescindible que "o Ministerio de Transportes e Portos do Estado reclamen á Unión Europea que contemple a Vigo nos seus mapas como porto nodal". 

Vieites confirma que coñecer o Plan Director e traballar conxuntamente coas administracións competentes no desenvolvemento do devandito plan é imprescindible. "Temos que coñecer por onde vai entrar o tren en Galicia, os seus apeadeiros e estacións... Entendemos que debe contar desde Monforte cunha entrada polo norte e outra polo sur". 

Por outra banda, afirma que os empresarios defenden a conexión ferroviaria cun trazado que permita cumprir coas máximas garantías, tanto técnico como funcionais e ambientais, e no menor prazo posible.

"Guixar debe optimizar o espazo e ofrecer a maior superficie posible aos operadores e facilitar a intermodalidad en termos competitivos: hai que adaptar a transición barco-tren e que esta sexa competitiva".

Tamén repasaron a rede de Alta Velocidade, xa que a súa conclusión debe permitir a conexión en tempos razoables das principais cidades de Galicia. En particular analizouse a situación da saída de Vigo cara á meseta, "o que necesitamos é que realmente Vigo conte con conexión directa con Madrid e sobre todo en tempos competitivos. É imprescindible en todo caso a chegada dos trens AVRIL". 

Noutra orde de cousas, púxose sobre a mesa a necesidade de que España aposte definitivamente pola conexión férrea con Portugal desde Galicia, conseguindo a vertebración por alta velocidade do eixo Galicia - Porto - Lisboa.

"A prioridade debe ser a ligazón por Galicia e que isto se concrete en compromisos en forma de infraestruturas. Polo lado portugués parece que o teñen claro: Espero que o Goberno de España tamén".

Así mesmo, incide en que "necesitamos custos de transporte competitivos tamén por estrada. É imprescindible arbitrar as medidas necesarias para conseguir este obxectivo e entre outras medidas necesitamos liberar a AP-9 como arteria principal de conexión. É unha cuestión unánime e de consenso en Galicia, que debe materializarse canto antes pois se trata dunha vía que non ten alternativa competitiva na gran maioría do seu percorrido", afirma o mandatario do empresariado galego.

Durante a reunión, analizaron tamén o papel do aeroporto de Vigo e a necesidade de coordinación do tres principais aeroportos de Galicia, apostando pola especialización e a coordinación, que facilite unha conexión aérea á comunidade autónoma en termos competitivos non só co resto de España senón para saír a Europa e ao resto do mundo.

Por último, o presidente do empresariado sinala que os fondos europeos son unha oportunidade que non se pode deixar de aproveitar para reforzar o posicionamento do sector da automoción en Galicia. "Stellantis é un activo imprescindible de Vigo e de Galicia".

Desde a CEG prestarase atención á execución do Plan de Desenvolvemento da Rede de transporte de Enerxía Eléctrica 2021/2026. Ademais da as convocatorias e resolucións, en particular, o PERTE do Vehículo eléctrico, pendente aínda de concretar a cofinanciación ao investimento ao redor de 600 millóns da factoría de Vigo. "Debemos axuntar esforzos para conseguir o apoio por parte do Ministerio".

Juan Manuel Vieites puxo de manifesto a disposición do empresariado e por iso "desde a Confederación instamos a todas as administracións locais, provinciais, autonómicas e estatais a contar cos empresarios, como parte directamente afectada polas infraestruturas de transporte tanto en calidade de usuarios como de operadores, pois será clave para a planificación e identificación de necesidades".

TwitterFacebook

Usamos cookies no noso sitio web para soportar características técnicas que melloran a súa experiencia de usuario.

Tamén usamos servizos de análise e estatísticas.