A CEG comprométese co Porto de Vigo
O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, comprometeu esta mañá o apoio da patronal que representa ao Porto de Vigo en aras de que o seu crecemento e transformación convértanse en claves para asegurar a súa competitividade no futuro.
E é que “o Porto de Vigo e os demais Portos de Interese Xeral de Galicia contan cunha situación estratéxica na costa atlántica que é fundamental para conectar o comercio da Unión Europea co resto do mundo, en especial co continente americano e coas oportunidades que a Canle de Panamá ofrece co comercio internacional. Así é que Galicia debe ser referente nas autoestradas do mar e un HUB fundamental de entrada e saída da UE cara a América”. Así o manifestou Vieites ao fío da reunión que mantivo esta mañá co presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Vázquez Almuiña.
Neste sentido, o presidente da organización empresarial galega referiuse á necesidade de simplificar a tramitación administrativa e a axilización da burocracia xa que “o tempo é un factor crave para pechar operacións e para rendibilidade das mesmas” supoñendo sen dúbida unha “importante mellora o establecemento do portelo único”.
Juan Manuel Vieites considera así que “o Estado debe apoiar a dixitalización total do Porto de Vigo nun prazo de dous anos”.
Así mesmo, Vieites apelou á necesidade de “reforzar a capacidade industrial do porto”; resultando moi importante a ampliación de superficie e os avances que se están producindo coa Zona Franca para a cesión de ao redor de 65.000 metros cadrados, así como a recuperación e captación de instalacións industriais. “Desta forma promoveranse atracadas de maior calado para megabuques e noutra orde de cousas melloraranse as zonas de contedores e de naves de menor tamaño”, explicou o presidente da patronal galega.
Segundo a CEG tamén é necesario normalizar e mellorar as relacións de cooperación entre as empresas usuarias e o porto. “A xestión das instalacións e servizos portuarios debe ser o resultado dun diálogo fluído e do maior consenso posible na adopción de decisións”, expuxo Juan Manuel Vieites.
A PLISAN
Ademais, será fundamental conseguir a plena operatividade canto antes da PLISAN, como un nodo estratéxico fundamental para potenciar as actividades e servizos do Porto de Vigo, o cal debe ser terreo bonificado para as empresas unha vez coordinado pola Xunta de Galicia, o Porto de Vigo e Zona Franca.
Nesta liña, Vieites reveloulle a Vázquez Almuiña que a patronal que representa trasladoulle recentemente á conselleira de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez, a necesidade de aprobar unha Lei de xestión e modernización dos parques empresariais, en liña coa necesidade dunha planificación estratéxica que posibilite o desenvolvemento industrial de Galicia ata situarse na contorna do 20% do PIB, ao mesmo tempo que a patronal galega comprometeuse a colaborar na difusión das oportunidades de chan industrial de xestión propia da administración, ás que se sumará en breve a PLISAN.
Tamén é necesaria a conexión ferroviaria coa Terminal Ro- RO de Bouzas e coa PLISAN en aras do crecemento da actividade portuaria, realidade que incidirá na mellora da conectividade da plataforma. E é que Bouzas debe ter unha maior terminal, “moi necesaria e para a que se debe buscar unha fórmula adecuada para todos”, en palabras do presidente da CEG.
Relación Porto-Cidade
A CEG considera igualmente que deben intensificarse os esforzos para promover e dinamizar a relación e integración do porto coa cidade de Vigo “na procura da humanización da contorna desde a rúa Coruña a Bouzas a través do consenso entre a Autoridade Portuaria e o concello de Vigo”.
Intermodalidade e conexións ferroviarias
Igualmente a patronal poya a conexión intermodal dos portos de interese xeral de Galicia e en consecuencia a posta en marcha das infraestruturas ferroviarias imprescindibles para a plena operatividade do porto de Vigo, como as do saída sur. Neste sentido “é imprescindible que o Estado cumpra co seu compromiso e destine os recursos necesarios para o desenvolvemento das infraestruturas programadas no menor tempo posible, para garantir a competitividade do porto de Vigo e recuperar e xerar tráficos”, opinou Juan Manuel Vieites.
Transbordador Vigo-Irlanda
Durante a reunión, ambos os presidentes tamén abordaron a importancia de contar o máis axiña posible coa liña de ferry entre Vigo e Irlanda feita realidade.
Reino Unido
Doutra banda a CEG solicitoulle á Autoridade Portuaria de Vigo a procura dunha solución a través dalgún tipo de estrutura concreta para actuar sobre as mercadorías que proveñen de Reino Unido, en aras de poder ser controladas desde o punto de vista sanitario e aduaneiro, e a raíz do Acordo de Libre Comercio subscrito entre a Unión Europea e este terceiro país.
Norte de África
Finalmente, a necesidade da autoestrada do mar viguesa co norte de África é clave xa que “enriquece a situación estratéxica na costa atlántica” segundo Vieites.

Continúa o ciclo de xornadas para conmemorar o 30º aniversario da integración do Mercado Único Europeo
Leer mas
La CEG apuesta por la negociación colectiva como herramienta clave para el avance de las relaciones laborales
Leer mas
La CEG aborda con el alcalde de Vigo el papel de la ciudad olívica como uno de los ejes empresariales de Galicia
Leer mas
Contacta coa
CEG